چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تجمیع و حمایت از نخبگان را ضروری دانست و گفت: مسئولان باید ضرورت رشد و تجمیع نخبگان و توسعه پارک های علم و فن آوری را باور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در دیدار رئیس بنیاد نخبگان و مسئول پارک علم و فن آوری استان قم در سالن محراب حرم مطهر گفت: نخبگان در هر جامعه ای، دارای نقش تأثیرگذاری هستند.
وی با اشاره به تأکید قرآن کریم بر ضرورت فهم و آگاهی در افراد گفت: منظور از علم در آموزه های دینی، علمی است که در مسیر حقیقی و کمال انسان ها تأثیرگذار است؛ امروزه برخی عالم نما هستند که با تبلیغات و رسانه هایی که در اختیار دارند، فرهنگ های باطل را در جوامع ترویج می کنند؛ فرهنگ هایی که با حقایق انسانی فاصله زیادی دارد.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با بیان این که نخبگان در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی، دینی، نظامی و...، عهده دار وظایف تعریف شده ای هستند، گفت: از جمله برنامه هایی که در پارک های علم و فن آوری در جهان انجام می شود، تجمیع نخبگان و حمایت از آنهاست.
وی افزود: ممکن است نخبگان در مطالعات انفرادی، به موفقیت هایی دست یابند، ولی اگر این ها در جایی جمع شوند و از آنها حمایت شود، می توان شاهد اتفاقات و اختراعات بزرگی بود؛ چیزی که همه جهانیان به اهمیت آن پی برده اند و راه اندازی پارک های علم و فن آوری در سراسر جهان و توسعه روز افزون آنها، گواه این اهمیت است.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی پارک های علم و فن آوری را حلقه ای از توسعه اقتصادی کشورها عنوان کرد و گفت: این مکان ها، باید همواره اهداف بزرگی را در پیش روی خود بگذارند  و مراقب باشند در این مسیر از راه اصلی منحرف نشوند.
وی خاطرنشان کرد: دولت باید ضرورت رشد و تجمیع نخبگان و توسعه پارک های علم و فن آوری را باور داشته باشد؛ در چنین شرایطی، سلایق فردی بر سلایق و مصالح جمعی غلبه نمی کند و افراد به دنبال مچ گیری و تخریب طرف های مقابل خود نیستند.
خاطرنشان می شود: در ابتدای این دیدار، محمد محمد رضایی، رئیس بنیاد نخبگان استان قم و سید حسن اخوان علوی، رئیس پارک علم و فن آوری قم به ارائه گزارش پرداختند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha