چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آيت الله رضازاده

حوزه/ آیت الله رضا زاده پيشنهاد كرد: بخشي از بحث ها در دروس خارج ح به تدریس امر به معروف و نهی از منکر، بصورت ویژه اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله رجبعلي رضا زاده، عضو شورای  عالی حوزه علمیه خراسان  در دیدار با هیئت برگزار کننده همایش امر به معروف و نهی از منکر، گفت: باید بخشی از بحث ها در درس های خارج حوزه به تدریس امر به معروف و نهی ازمنکر به عنوان رشته تخصصی خارج اختصاص یابد.

وی ادامه داد: در حوزه های علمیه و  منابر کمتر به بحث  امربه معروف و نهی ازمنکر پرداخته  می شود و از آنجا كه مردم به روحانیان اعتماد دارند، مي بايست براي فرهنگ سازي آن، به مسئله امر به معروف بیشتر پرداخته شود.
 عضو شورای  عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به نيكو شمردن امر به معروف و نهي از منكر حتي در ديدگاه غيرمسلمانان، به موانع امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: بايد اين نگاه كه برخي با وجود ارزيابي مثبت امر به معروف و نهي از منكر، نگران توهين احتمالي هستند، برطرف شود

آیت الله رضا زاده اضافه كرد: از يك سو، بايد اين امر در جامعه نهادينه شود كه اگر به مسلمان توهین شود، درجات معنوی او افزایش می یابد و از سوي ديگر، اين كار، زکات آبرو یعنی  دعوت  به کار خیر است.
اين استاد دروس خارج حوزه علميه خراسان به مانع دوم امر به معروف و نهی ز منکر در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: اگر يك مسئول در موسسه اي امر به معروف را رعايت كند، کارکنان هم رعایت خواهد  کرد .

وي با تاكيد بر اينكه هرکسی در هر جایی باید نسبت به  امربه معروف و نهی از منکر احساس مسئولیت داشته باشند،  ابراز كرد: در ميان روایات و توصیه های ائمه اطهار(ع) براي كسي كه در زمينه توسعه اوامر ايشان تلاش مي كند، دعا شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha