جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: ۱۳ آبان در تاریخ انقلاب اسلامی، مهم بوده؛ نباید فراموش شده و باید به آن پرداخته شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم با اشاره به تاریخ انقلاب اسلامی و اتفاقات 13 آبان، اظهار داشتند: سه اتفاق در 13 آبان سال های گوناگون در تاریخ انقلاب اسلامی ایران ماندگار شده که باید به یاد آن بود و به آن پرداخت.

ایشان ابراز داشتند: 13 آبان اول، تبعید امام خمینی(ره) از ایران به ترکیه بود که نیروهای امنیتی وقت، در شب سیزدهم آبان از دیوار منزل امام راحل بالا رفته تا ایشان را دستگیر کنند؛ اما خود ایشان با عبایی زیر بغل، از درب منزل بیرون آمده و از آنان سوال کردند که چرا از دیواربالا می روید؟ من خودم با شما می آیم و ترسی ندارم.

این مرجع تقلید ادامه دادند: ساواک، ایشان را با این دلیل که فعالیت های تشنج آفرین انجام می دهند، دستگیر و سپس تبعید کردند؛ البته مکان تبعید را اعلام نکرده بودند؛ اما پس از آن مشخص شد که به ترکیه تبعید شده اند.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان ساختند: 13 آبان دوم، حمله به دانشگاه و کشتار دانشجویان  بود که این موضوع نیز نباید فراموش شود.

معظم له تصریح کردند: 13 آبان سوم، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و فتح آن به دست دانشجویان بود که سبب شد نام 13 آبان تا به امروز باقی بماند.

این استاد برجسته حوزه در پایان اظهار داشتند: این روزها در تاریخ انقلاب اسلامی، مهم بوده؛ نباید فراموش شده و باید به آن پرداخته شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha