پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این نیازمند تربیت فقیه هستیم که یکی از مسائلی که در اسلام به آن تأکید شده؛ اما در جامعه به آن اهمیت داده نمی شود، مسئله محیط زیست است که بسیار پراهمیت بوده و بیشتر به آن پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار مدیر و اعضای مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی ضمن گرامیداشت روز مبارزه با استکبار جهانی، اظهار داشتند: عرصه فعالیت شما بسیار وسیع و نیازمند مقدمات بسیاری است که باید أهم و مهم کرده و برنامه ها را کامل به پیش ببرید.

ایشان ابراز داشتند: اعضاء و عناصر فعالیت شما باید فقیه باشند؛ چراکه فعالیتی حساس داشته و از فقه اهل بیت(ع) مباحثی را همچون غواص دریافت نمایند.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: امروز یکی از مشکلات زمان ما، کمبود فقیه است؛ چراکه قدرت تربیت فقیهان سابق وجود ندارد و باید فکری برای آن کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کردند: شهید ثانی دانستن لغت، اصول، رجال، شناخت احادیث، شناخت آیات قرآن و ... را از شرایط یک فقیه می داند، در این راستا باید فضلایی با این شرایط تربیت کنیم.

معظم له بیان داشتند: فقه اهل بیت(ع) بسیار وسیع و آموزنده است و اینکه امام معصوم(ع) فرمودند: «أحیا امرنا»، منظور همین فقه اهل بیت(ع) است که تبحر و زحمت بسیاری دارد.

این استاد برجسته حوزه اظهار داشتند: دانستن تاریخ فقه از دیگر مباحث ضروری است که شما عزیزان باید آن را دانسته و دنبال کنید.

جای کرسی فقه اهل بیت(ع) در الازهر خالی است

حضرت آیت الله نوری همدانی امروز کرسی فقه اهل بیت(ع) در الازهر مصر خالی است، ابراز داشتند: در گذشته تشیع در مصر رونق داشت؛ اما عربستان با نفوذ پول خود الازهر را تغییر داده و وهابیت، گستردگی بالایی گرفته است.

معظم له خاطرنشان ساختند: امروز دنیا خواهان برنامه فقهی ماست و ما باید راه های سیاسی، فرهنگی و ... را به آنان عرضه کنیم.

این مرجع تقلید تصریح کردند: یکی از مسائلی که در اسلام به آن تأکید شده؛ اما در جامعه به آن اهمیت داده نمی شود، مسئله محیط زیست است که بسیار پراهمیت بوده و بیشتر به آن پرداخته شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha