پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دیدار رئیس مجلس سنای فرانسه  با شیخ الازهر

حوزه/ شیخ الازهر در دیدار با رئیس مجلس سنای فرانسه گفت: الازهر آماده است مرکزی فرهنگی در پاریس برای معرفی اسلام صحیح و حمایت از جوانان مسلمان در برابر افکار افراطی وتروریست ها تاسیس کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز گذشته ژرار لارشه رئیس مجلس سنای فرانسه با احمد الطیب شیخ الازهر دیدار کرد.

شیخ الازهر در این دیدار با اشاره به روابط عمیق میان مصر و فرانسه گفت: الازهر مایل به همکاری و ارتباط با تمام فرهنگ ها و تمدن ها در جهت تحکیم صلح جهانی و نشر فرهنگ گفتگو و مهربانی و همزیستی مشترک است و الازهر در این راستا آماده است مرکزی فرهنگی در پاریس برای معرفی اسلام صحیح و حمایت از جوانان مسلمان در برابر افکار افراطی وتروریست ها تاسیس کند.

وی افزود: الازهر همواره در جهت نشر اسلام معتدل در میان مسلمانان جهان تلاش می کند و تا کنون اقدامات متعددی در زمینه اصلاح گفتمان دینی و مبارزه با افکار افراطی انجام داده است.

ژرار لارشه نیز در این دیدار با اشاره به سفر پیشین شیخ الازهر به فرانسه و واتیکان، این سفرها را برای معرفی چهره واقعی اسلام تاثیر گذار دانست و از سخنرانی های شیخ الازهر در محکومیت افکار افراطی و تروریستی تقدیر و تشکر کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha