جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله قبلان

حوزه/ آیت الله عبد الامیر قبلان نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در دیدار سفیر مصر در لبنان بر ضرورت برگزاری کنفرانس ها و دیدارهای مستمر بین الازهر و تمامی مذاهب و مراجع اسلامی برای تقریب دیدگاه ها و تحکیم وحدت اسلامی و تامین منافع مسلمین از طریق همکاری و مشورت پیوسته تاکید کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله عبد الامیر قبلان نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در دیدار با "نزیه النجاری" سفیر مصر در لبنان بر ضرورت برگزاری کنفرانس ها و دیدارهای مستمر بین الازهر و تمامی مذاهب و مراجع اسلامی برای تقریب دیدگاه ها و تحکیم وحدت اسلامی و تامین منافع مسلمین از طریق همکاری و مشورت پیوسته تاکید کرد.

وی افزود: باید یک کنفرانس اسلامی با حضور رهبران و مراجع دینی برای مقابله با تروریسم تکفیری، کنار گذاشتن افراطی گری و التزام در ایراد سخنان اعتدال گرایانه که مایه وحدت و مانع تفرقه می شود و فرهنگ برادری، میانه روی و دوستی و هماهنگی میان مسلمانان را رواج می دهد، برگزار شود.

سفیر مصر نیز بعد از این دیدار به خبرنگاران گفت: این دیدار فرصتی بود برای پیگیری تحولات لبنان و عرض تبریک به مناسبت انتخاب رئیس جمهور و بحث و گفتگو پیرامون اوضاع داخلی و منطقه ای و روابط الازهر با آیت الله قبلان. هم چنین در این دیدار پیرامون تقویت روابط و برقراری گفتگو میان ادیان و مذاهب و تلاش برای تقریب بین مذاهب در سطح منطقه سخنانی رد و بدل شد.

وی اشاره کرد: ما در سامان دادن اوضاع منطقه و حل و فصل بحران های منطقه به صورت مسالمت آمیز و سیاسی و در تلاش برای خروج از اوضاع بحرانی که منطقه از آن رنج می برد حساب ویژه باز می کنیم.

این مسئول مصری ادامه داد: ما می توانیم با همکاری و تلاش قدرت های سیاسی و مراجع دینی می توانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم و امیدواریم که این گفتگو ها و تفاهم ها با آیت الله قبلان مستمر باشد و من به عنوان سفیر مصر، تقویت و تحکیم این روابط برایم بسیار با اهمیت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha