جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ الازهر

حوزه/ شیخ الازهر دستور داده طلاب خارجی الازهر از این به بعد فقط در قاهره تحصیل کنند، چون باخبر شده که سلفی ها دور از چشم الازهر توانسته اند تعداد زیادی از طلاب خارجی را به خود جذب کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از پایگاه مصری الیوم السابع، این روزها دانشگاه الازهر مصر به فکر افتاده که بیشتر از گذشته مراقب طلاب خارجی خود باشد تا این طلاب جذب گروه های افراطی مصر نشوند و در این زمینه  یک سری اقدامات امنیتی اندیشیده تا تمام راه ها را برای ربودن فکر این افراد ببندد تا این افراد بتوانند در آینده پیام اسلام معتدل الازهر را به کشورهای خود برسانند.

الازهر همچنین بنا دارد هنگام جذب طلاب خارجی خود از کشورهای مبدا آنها موافقت نامه امنیتی در مورد این افراد بگیرد تا در مورد آنها خیالش راحت باشد.

خبرهیا رسیده از مصر حاکی از آن است که احمد الطیب شیخ الازهر به خاطر نگرانی های فراوانی که در این زمینه وجود دارد خودش وارد مساله شده و دستور داده طلاب خارجی الازهرکه تا کنون در 22 استان مصر مشغول به تحصیل بودند، از این به بعد فقط در قاهره تحصیل کنند، چون باخبر شده که سلفی ها دور از چشم الازهر توانسته اند تعداد زیادی از طلاب خارجی را به خود جذب کنند.

لازم به ذکر است حدود 40 هزار دانشجوی خارجی در مراحل مختلف تحصیلی از 116 کشور جهان در الازهر مشغول به تحصیل هستند که نسبت زیادی از آنها از اندونزی، مالزی، نیجریه و تایلند هستند.

دکتر محیی الدین عفیفی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی الازهر نیز در این زمینه گفت: تصمیمات و محدودیت های جدید برای طلاب خارجی الازهر از امسال اجرا می شود تا شیخ الازهر و مسئولان دانشگاه بتوانند نظارت بیشتری بر این طلاب داشته باشند و مطمئن شوند این طلاب راه و رسم و اندیشه الازهر را به خوبی فرا می گیرند و جذب دشمنان الازهر و سلفی ها و افراطی ها نمی شوند؛ چراکه هدف ما از جذب طلاب خارجی این است که آنها را با اسلام معتدل آشنا کنیم و این افراد بتوانند پس از مدتی به کشور خود بازگشته و پیام الازهر را به کشورهای خود برسانند.

وی افزود: ما نگرانیم که برخی از این طلاب بخواهند از تحصیل در الازهر به عنوان پوششی برای فعالیت های دیگر خود استفاده کنند و این نگرانی ما در سایه وجود جریان های تکفیری و تروریستی، تشدید شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha