جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر

حوزه/ وزیر اوقاف مصر گفت: ما لازم می دانیم کلیسا، وزارت آموزش و پرورش، وزارت ارتباطات و وزارت کشور در مبارزه با تروریسم و افراط به کمک الازهر بیایند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر در نشستی با موضوع مبارزه با تروریسم و اندیشه تکفیری که در دومین روز کنفرانس ملی جوانان در قاهره برگزار شد گفت: مبارزه با اندیشه افراطی در مصر فقط وظیفه الازهر نیست، بلکه کلیسای مصر نیز باید در این زمینه با الازهر همکاری کند؛ چراکه فکر افراطی را باید با فکر و اندیشه پاسخ داد بر خلاف تروریسم که پاسخ دادن به آن فراتر از دایره نهاد دینی صورت می گیرد و از این رو ما لازم می دانیم کلیسا، وزارت آموزش و پرورش، وزارت ارتباطات و وزورات کشور نیز در این زمینه به کمک الازهر بیایند.

از سوی دیگر شیخ اسامه ازهری مشاور رئیس دینی جمهور مصر نیز در این نشست گفت: ما باید شکاف میان جوانان و نهادهای دینی را از بین ببریم و فرصت را از افراطیون بگیریم تا نتوانند افکار انحرافی خود را میان جوانان ما منتشر کنند.

وی اظهار امیدواری کرد در سایه برگزاری این کنفرانس، نقش جوانان در جامعه تقویت شود و اقدامات لازم برای نزدیک شدن جوانان به نهاد دینی کشور صورت بگیرد.

الازهری ادامه داد: من متاسفم که امروز افراطیون، تندروها و تروریست ها از تکنولوژی های جدید و شبکه های اجتماعی و مجازی برای دست یابی به جوانان و تاثیرگذاری بر آنها استفاده می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha