چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی

حوزه/ باید تاریخ انقلاب و ۱۳ آبان را به خوبی مطالعه و آن را برای جامعه و نسل جوان به درستی تبیین کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی عصر امروز در دیدار اعضای بزرگداشت 13 آبان که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد گفتند: آبان ماه برای ایرانی ها دارای دستاورد، خصوصیات بسیار خوب و از روزهای مهم است؛ زیرا یکی از حرکات مهم و یادگار در این ماه اتفاق افتاد.

این مرجع تقلید افزودند:یکی از این دستاوردها حرکت و قیام امام راحل دربرابر کاپیتولایسیون بود و برای همین حرکت امام برای جامعه الگو است

معظم له با بیان اینکه امام راحل با حرکت خود هیمنه دو ابرقدرت را در هم شکست گفتند: حرکت امام راحل برای همه انسانها درس عبرت است،انقلاب اصولی دارد و مهمترین آن،  استکبار ستیزی است، هیچ وقت نمی توانیم با استکبار نرمش داشته باشیم.

ایشان تاکید کردند: باید با استبکبار با شدت برخورد کرد حتی قرآن هم دستور داده با کفر، نفاق و استکبار با شدت برخورد شود. باید تاریخ انقلاب و 13 آبان را به خوبی مطالعه و آن را برای جامعه و نسل جوان به درستی تبیین کرد.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: یکی دیگر اصول انقلاب، تربیت انسانها برای دفاع از ارکان انقلاب اسلامی است و این مسئله مهمی است و بایدبه آن توجه داشت.

حضرت آیت الله نوری همدانی تاکید کردند: انسانهای بزرگ، با غیرت و با شجاعت، سرمایه کشور و نظام و انقلاب هستند. این دسته انسانها بودند که درگذشته و در حال حاضر به عنوان مدافع حرم از خود شهامت ها به یادگار گذاشتند و با حرکت خود توانستند قرآن و دین را  حفظ کنند.   

ایشان  ابراز داشتند: باید کاری کرد تا 13 آبان پررنگ تر از گذشته باشد و این امر نیاز به تببین این  ایام برای نسل امروزی دارد.

این مرجع تقلید یکی از دستاورهای 13 آبان را حفظ عزت، استقلال و آزادای دانست و بر هوشیاری وهم افزایی و مبارزه با ظلم و ستم تاکید کرد؛ انقلاب و اسلام دشمنان زیادی دارد و مهمترین ابزار در مقابل دشمن حفظ عزت، وحدت، بصیرت و هوشیاری نسل جوان است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha