شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که اجرای قانون امر به معروف نیازمند عزم ملی است گفتند:رسالت علما و عالمان برای اجرای فریضه امر به معروف بسیار مهم است و لازم است به میدان بیایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله نوری همدانی عصر امروز در دیدار اعضای ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر خراسان رضوی با بیان اینکه امربه معروف و نهی از منکر  مسئله ای بسیارمهم است که  توجه چندانی به ابعاد این فریضه  چه در گذشته و زمان حال صورت نگرفته است گفتند: در حقیقت امر به معروف ضمانت اجرا به سایر احکام می دهد.

معظم له بیان داشتند: جامعه زنده جامعه ای است که در برابر منکرات بیدار باشد و حساسیت نشان دهد. قرآن دستور می دهد، باید مردم را به  انجام امر به معروف دعوت کرد.

 حضرت آیت الله  نوری همدانی  گفتند: برای اهمیت امر به معروف داستانه ای مهمی بیان شده، یکی جنگ تبوک و دیگری داستان ماهی گیری مردم در روز شنبه است و با اینکه خدا آنها را نهی کرده بود؛ اما از طریق کلاه شرعی این عمل را به اجر در آوردند و خدا نسبت به این دسته غضب کرد.

 معظم له با تاکید بر این که اجرای امر  به معروف و نهی از منکر نیاز به وزارتخانه مستقل دارد و باید خواست همگانی  باشد گفتند: اجرای این مسئله تنها با نوشتن کتاب و برگزاری کلاس درست نمی شود.

امر به معروف وظیفه عمومی است

ایشان افزودند: اجرای امر به معروف وظیفه عمومی است و باید از دولت خواست وگرنه  برای اجرای آن بارها سخن گفته شد، ولی اجرا نشد. باید قدرتی باشد تا امر به  معروف را به اجرا در بیاورد.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشتند: امر به معروف وقتی باشد همه احکام خواهد بود، چون این فریضه در جامعه نیست، بیکاری و زشتی فراوان است.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: رسالت علما و عالمان برای اجرای فریضه امر به معروف بسیار مهم است و لازم  است به میدان بیایند.

معظم له عنوان کردند: در بحث فقه شرائط خاصی برای اجرای امر به  معروف و بحث های متعددی درباره آن شده و این نشان می دهد با نوشتن و قلم کار درست نمی شود. اگر جامعه سالم می خواهیم، باید به فکر عمل کردن و به دنبال عزم ملی وعمومی باشیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha