جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس مرکز آمار ایران با مراجع و علما

حضرت آیت الله نوری همدانی بر لزوم اهتمام مردم به شرکت در سرشماری نفوس و مسکن تاکید کردند و گفتند: مشارکت در سرشماری اقدامی واجب است و مردم باید همکاری لازم را با ماموران سرشماری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی ظهر روز پنجشنبه در دیدار با رئیس مرکز آمار ایران که در دفتر معظم له برگزار شد، سرشماری نفوس و مسکن را یک اقدام بسیار مهم و تخصصی برشمردند و اظهار داشتند: مردم مسئولان مرکز آمار را امانت دار اطلاعات خود می دانند و براین اساس نسبت به حفظ اطلاعات مردم باید توجه خاصی داشت.

ایشان بر لزوم اهتمام مردم به شرکت در سرشماری نفوس و مسکن تاکید کردند و  گفتند: آنچه در سرنوشت مردم تاثیر گذار است، واجب است نسبت به آن اهمیت دهند.

معظم له با بیان اینکه سرشماری نفوس و مسکن با سرنوشت مردم در ارتباط است، ابراز داشتند: مردم باید در ارائه آمار و اطلاعات، حقیقت را بیان کنند تا آمار صحیح بدست آید.

این مرجع تقلید یادآور شدند: مشارکت در سرشماری اقدامی واجب است و مردم باید همکاری لازم را با ماموران سرشماری داشته باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه صحت آمار در زندگی مردم تاثیر دارد، اظهار داشتند: داشتن آمار صحیح در سیاست، فرهنگ، اقتصاد و اجتماع بسیار مهم است و سیاست گذاران بر مبنای این مسئله به برنامه ریزی برای رفع بیکاری و رونق اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان اهتمام داشته باشند.

معظم له با بیان اینکه نگاه های دنیا بر ایران است، ابراز داشتند: در مملکت ما نباید بیکاری باشد.

این مرجع تقلید در بخش پایانی سخنان خود بر لزوم حفظ سلسله مراتب در ارائه آمار به جامعه تاکید کردند و افزودند: دخالت در امور مملکت باید با نظر ولی فقیه باشد؛ از آنجا که کشور دارای نظام ولایی است باید همه برنامه ها با رعایت سلسله مراتب به نظر ولی فقیه برسد و هر کاری غیر از این جایز نیست.

انتهای پیام/313/33   

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha