پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ عاشورا در جوامع امروزی نیازمند تحلیل ها، منبرها و تبلیغات اثر بخش می باشد تا دنیا بداند مکتب اهل بیت علیهم السلام چه می گوید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی، عصر امروز در دیدار اعضای هیئت علمی و کمیته همایش ملی حضرت خدیجه سلام الله علیها، ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری این چنین همایش ها ابراز داشتند: برگزاری همایش حضرت خدیجه(س) بسیار مهم است و می تواند در جامعه اثر بخشی بسیار بالای داشته باشد؛ چرا که امروزه ما در برهه ای از زمان قرار داریم که بیان حقیقت اسلام لازم و ذکر آن ضروری است.

ایشان در ادامه خاطرنشان ساختند: متاسفانه در طول قرن ها در  تاریخ اسلام، تنها از عاشورا و حوادث ناگوار جهان اسلام به ذکر مصیبت اکتفا شده و در اندک مواردی به علت های آن حوادث پرداخته اند؛ لذا امروزه حوزه های علمیه باید به برکت وجودی انقلاب اسلامی که خود ظرفیتی عظیم در نشر معارف اسلامی محیا ساخته،در این زمینه بیشترین بهره را ببرند.

این مرجع تقلید، بیان علت ها را امری مهم در شناخت معلولات جهان اسلام دانسته و ابراز داشتند: عاشورا  در جوامع امروزی  نیازمند تحلیل ها، منبرها و تبلیغات اثر بخش است تا دنیا بداند مکتب اهل بیت علیهم السلام چه می گوید.

معظم له در ادامه افزودند:  انقلاب اسلامی  راه دنیا را باز کرده  تا جهانیان مقام و شان و جایگاه زن را بشناسند  و باید دانست که هدف استکبار در غرب سکولاریزه کردن است  و علت عقب ماندگی شرق، گریز از عمل می باشد؛ لذا باید ابعاد مختلف اسلام اعم از سیاست، اقتصاد و .. به مردم  گفته شود و در این صورت است که مردم به میدان خواهند آمد و مفاهیم اسلام در صورتی اثر بخش است که تمام ابعاد مورد توجه قرار گیرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به رسالت طلاب خاطر نشان ساختند: امروز وظیفه در این است که  همرا با ملزومات جامعه در جهت تبیین معارف اسلام گام برداریم و برای این که با دنیا حرف بزنیم، باید کتاب و سنت را معرفی کنیم تا آگاهی مردم را بالا ببریم.

معظم له با اشاره به همایش حضرت خدیجه(س) ابراز داشتند: در این مجالس باید علت ها نیز همراه با معلول ها ذکر شوند، چرا که حضرت خدیجه(س) نمونه از کل بانوان جهان اسلام هستند، لذا  باید بانوان جهان اسلام نیز در این همایش مورد توجه قرار گیرد.

ایشان در ادامه گفتند: ما باید مسایلی که به حضرت خدیجه مربوط است را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم؛  چرا که ایشان نمونه در فداکاری، ایثار و پاکی در اسلام می باشند و  تمام قدرت های خود را بسیج کنیم تا شجره طیبه و مکتب اهل بیت(ع) را به جهانیان معرفی نمائیم در این صورت پیشرفت حاصل خواهد شد.

حضرت آیت الله نوری همدانی ضمن تاکید بر وحدت در جامعه اسلامی عنوان کردند: امروزه دشمنان برای منافع خود برنامه ریزی می کنند و در تلاش هستند در میان مسلمین تفرقه بندازند، لذا مسلمین باید آگاه باشند تا در زمین تفرقه اندازی دشمن وارد نشوند؛چون این امر به ضرر جامعه مسلمین است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha