جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
همایش صدف کوثر

حوزه/ پژوهشگر دینی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حضرت خدیجه(س) در میان ما از نظر علمی مظلومه هستند، گفت: اگر به کتب علمی و تاریخی مراجعه کنیم، شاهد این مظلومیت هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» علیرضا عالمی صبح امروز در همایش «صدف کوثر» که در راستای تکریم ام المومنین حضرت خدیجه(س) در مجتمع آموزش عالی امامخمینی(ره) برگزار شد، در ارائه مقاله خود با عنوان زیست نامه حضرت خدیجه(س)، اظهار داشت: شاهد فقر گزارش هایی در خصوص حضرت خدیجه(س) هستیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حضرت خدیجه(س) درمیان ما از نظر علمی مظلومه هستند، تصریح کرد: اگر به کتب علمی و تاریخی مراجعه کنیم، شاهد این مظلومیت هستیم.

این پژوهشگر دینی افزود: هر اقدامی در خصوص حضرت خدیجه(س) داشته باشیم مبتنی بر زیست و شرح حال نگاری است.

عالمی با اشاره به اینکه برهه های مهم زندگی حضرت خدیجه(س) در این مقاله مورد توجه قرار گرفته است، اظهار داشت: همچنین حیات آن بزرگوار و ازدواج با رسول اکرم(ص) در این مقاله مورد توجه است.

وی تصریح کرد: همچنین به وقایع بعد از ازدواج حضرت خدیجه(س) با رسول اکرم(ص) و علاقه بسیاری که وجود داشته در این مقاله اشاره شده اما شاهد فقر گزارشات جزئی هستیم.

این پژوهشگر دینی افزود: گزارشات تاریخی در دوره بعثت و ظهور نبی مکرم اسلام(ص) درباره حضرت خدیجه(س) مطرح شده است.

عالمی بر لزوم پاسخگویی به برخی شبهات پیرامون شخصیت حضرت خدیجه(س) تاکید کرد و گفت: حضرت خدیجه(س) حمایت های مالی و جانی بی نظیری از رسول اکرم(ص) داشتند.

وی افزود: همچنین در این مقاله به رحلت حضرت خدیجه(س) نیز توجه شده است و در مجموع این مقاله تلاش کرده به برخی شبهات پاسخ دهد.

این پژوهشگر تصریح کرد: روش نگارش در این مقاله به صورت تاریخی استنادی بوده است و بیشتر منابع قبل از قرن هفتم مورد توجه بوده است.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha