جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/حضرت آیت الله نوری همدانی از برگزاری کنسرت در قم به شدت انتقاد و ابراز نگرانی کردند و گفتند: با برگزاری کنسرت مشکل جوانان حل نمی شود به جای کنسرت برای جوانان شغل ایجاد کنید .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار  اعضاء ستاد قرارگاه راهیان نور دانش آموزی  امام حسن(ع) کشور از برگزاری کنسرت در قم به شدت انتقاد کردند و  گفتند: برگزاری کنسرت برای جوانان مشکلی را حل نمی کند، اگر می خواهید جوانان را خوشحال کنید شغلی برای آنها ایجاد کنید، خدا عالم را طوری نیافریده که همه چیز به راحتی قابل دست رسی باشد، بلکه این عمل نیازمند به تلاش است.

معظم له بیان داشتند: خدا برای رسیدن به نعمت ها استعدادهایی را در درون انسان قرار داده تا از این طریق بشر بتواند به کمال برسد. 

این مرجع تقلید با تاکید بر این که این سنت خدای متعال است که هیچ چیزی به سادگی به دست نمی آید ، بیان داشتند:  برای رسیدن به نعمت های الهی باید تلاش، صبر و تحمل کرد؛ صبر باعث می شود انسان، قدر همه داشته های خود را بداند و برای از دست ندادن آن هم کوشش کند. 

 ایشان با بیان اینکه مولوی و شمس تبریزی  انسانی صوفی و هم مسلک هستند  و صوفی ازمذاهب باطل به شمار می رود، ابراز داشتند: خلفای صوفی هیچ وقت حاضر نشدند، فرهنگ اهل بیت(ع) را قبول کنند و برای مقابله با حق، مذهبی را تاسیس کردند.

 حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: این گروه مردم را به خانقاه دعوت می کنند و در آن مکان به رقص و پایکوبی و خواندن شعرمی پردازند.

ایشان با بیان اینکه همه چیز را نباید در کتاب ها جستجو کرد؛ بلکه بعضی مسائل را باید از تاریخ، الگو برداری نمود اظهار داشتند: مسئله راهیان نور و اعزام جوانان به مناطق از جمله همین حوادث است و باید به خوبی از این مناطق نور بهره برد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha