جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/باید با قاطعیت جلوی منکرات را گرفت و یکی از وظایف مهم ستاد امر به معروف و نهی از منکر، جلوگیری از پرداخت حقوق های نجومی است که بعضی مسئولین دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت‌الله  نوری همدانی امروز در دیدار با اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر که در دفتر معظم له برگزار شد به تشریح اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر پرداختند و گفتند: زمانی که انقلاب پیروز شد به امام راحل(ره) گفته شد که وزارتخانه‌ای لازم است که با قدرت و صلابت لازم این مسأله را در کشور جاری کند و پس از آن دفاع مقدس پیش آمد و عملی نشد.

ایشان با تاکید بر اینکه حفظ بیت‌المال یکی از حوزه‌های پیگیری شما باید باشد، خطاب به اعضای این ستاد گفتند: باید این قدر فعال باشید که بیت‌المال در جامعه مورد تعرض قرار نگیرد و هر منکری در جامعه می‌خواهد شکل بگیرد شما باید جلوی آن را بگیرد.

این مرجع تقلید با اشاره به قانون عفاف و حجاب افزودند: چرا این همه این مسأله ادامه داده می‌شود در حالی که باید سریع‌تر به سرانجام برسد و ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید پیگیر تحقق اینگونه مسائل در جامعه باشد.

*صرف تصویب قانون و انتشار کتاب مشکلات جامعه را حل نمی‌کند

معظم له خاطر نشان ساختند: خداوند نظام هستی را شکل داده و ساختن جامعه‌ای که در آن معروف‌ها شناخته شود و منکرها نهی شود بر عهده مردم گذاشته شده است و صرف تصویب قانون و انتشار کتاب، مشکلات جامعه را حل نمی‌کند؛ امروز عملاً در رفتار و گفتار منکرات فراوانی در جامعه شکل گرفته است که باید از گسترش آن‌ها جلوگیری شود.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه کاری که ستاد امر به معروف و نهی از منکر به عهده گرفته باید به درستی انجام دهد، گفتند: تمام ضد ارزش‌ها و ارزش‌ها به جاری شدن مسأله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بر می‌گردد.

ایشان با تاکید بر اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید اینقدر قدرت داشته باشد که با هر منکری در هر جایگاهی مقابله کند، خاطر نشان ساختند: جایگاه ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید بالاتر از همه وزارتخانه‌ها و ساختارهای کشور باشد.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه حق تنها یکی است گفتند: این همه اختلاف در جامعه نشان می‌دهد که منکرها زیاد است و باید از حق پشتیبانی شود و از افزایش منکر جلوگیری کرد.

ایشان با تاکید بر اینکه دیرکرد حرام و ربا است، افزودند: از این قبیل مسائل در جامعه ما زیاد است و باید با قاطعیت جلوی منکر را گرفت؛ یکی از مسائل دیگری که شما در آن وظیفه دارید جلوگیری از برخی ارقام نجومی است که بعضی دریافت می‌کنند.

*لزوم قدردانی از بخش امنیتی و نظامی سپاه

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان تاکید کردند: در بخش نظامی و امنیتی از سپاه و قوای نظامی خیلی سپاسگزارم به‌ خاطر اینکه به گونه ای امنیت را برقرار کرده که کسی نمی‌تواند به ما تعرض کند و ستاد هم در حوزه معروف و منکر باید اینطور عمل کند.

 

 

.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha