پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سالاری مکی-مدیر حوزه خراسان شمالی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با تاکید بر ضرورت توسعه و ترویج فرهنگ وقف، گفت: ایجاد وقف‌های جدید برای حوزه‌های علمیه در اولویت خیرین و واقفان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین حجت سالاری مکی، پیش از ظهر امروز در همایش "وقف و حوزه‌های علمیه" در بجنورد، با اشاره به تحصیل یک هزار و 300 طلبه در مدارس علمیه استان، گفت: 2 هزار و 500 مبلغ دینی نیز در استان، وظیفه تبلیغ و ترویج دین را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه 15 مدرسه علمیه برادران و خواهران در سطح خراسان شمالی وجود دارد، ادامه داد: راه اندازی مدرسه تخصصی، بعد از سفر مقام معظم رهبری به این استان، در دستور کار حوزه استان قرار گرفت.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه حدود یک ماه است که درس خارج فقه در حوزه استان راه‌اندازی شده است، افزود: درس خارج فقه توسط نماینده ولی‌فقیه در استان و درس اصول توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قربانی از اساتید حوزه برگزار می شود که 30 نفر در این دروس شرکت دارند.

استقرار مدرسه سفیران هدایت در حسینیه

حجت الاسلام والمسلمین سالاری مکی افزود: حوزه خراسان شمالی در بحث زیرساخت ها و در بخش اساتید با مشکلات زیادی روبه‌رو است، به گونه ای که اکنون مدرسه سفیران هدایت در حسینیه مستقر است، لذا  تامین فضاهای موردنیاز نیازمند توجه خیرین و واقفان نیک اندیش است.

وی با اشاره به این که البته به برکت سفر رهبر معظم انقلاب 15 طرح اجرایی شده است، گفت: 25 آذر میزبان مسئولان حوزه‌های علمیه سه استان خواهیم بود و در این ایام چهار طرح عمرانی مربوط به حوزه‌ استان افتتاح می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سالاری مکی خاطرنشان کرد: چند مدرسه علمیه خراسان شمالی، در بحث نرم‌افزاری، در تراز حوزه علمیه خراسان بزرگ بوده و همچنین معدل طلبه‌ها نیز در چند سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در پایان با اشاره به این که در برخی از مدارس خراسان شمالی برای ابتدایی‌ترین تجهیزات مشکل ‌داریم، افزود: امیدواریم برگزاری این همایش موجب ایجاد وقف‌های جدید برای حوزه استان شود تا مشکلات زیرساختی این بخش نیز برطرف گردد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha