دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام جلاييان اكبرنيا

حوزه/ حوزه علمیه خراسان در نمایشگاه بین المللی کتاب خراسان رضوي در نيشابور با ۱۵ غرفه حضور فعال خواهد داشت.

حجت الاسلام علي جلائیان اكبرنيا، معاون پژوهش حوزه علميه خراسان با اعلام اين خبر گفت: مشاوره‌هاي ديني با رویکرد پژوهشی و برگزاری کارگاه ها و نشست های علمی و پژوهشي از جمله كارهايي است كه از سوي معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان در اين نمايشگاه انجام خواهد شد.

وي با بيان اينكه اين نمايشگاه از  16 تا 21 آبان ماه هر روز از ساعت 9 تا 21 در محل اردوگاه باغرود شهرستان نیشابور برگزار خواهد شد، ابراز كرد: حوزه علميه خراسان در سال 93 با 8 غرفه و در سال 94 با 14 غرفه در اين نمايشگاه كه در مشهد برگزار شد، شركت فعالي داشته است.

معاون پژوهش حوزه علميه خراسان، ايجاد پل ارتباطي و مشاوره‌اي با عموم مردم در زمينه‌ها و موضوعات مختلف اجتماعي،  حضور علمي و گسترده حوزه علميه خراسان در نمايشگاه و آشنایی عموم مردم با حوزه انقلابیرا از اهداف حضور در اين نمايشگاه دانست.

وي موضوع مشاوره هاي ارائه شده از سوي حوزه علميه خراسان را در زمينه خانواده، تربیت کودک، تحصیل در حوزه علمیه، مسائل اعتقادی، پاسخگویی به سؤالات شرعی، مهدویت، تخصصی ادیان و فرق، مقابله با افراط گرایی در جهان اسلام، کودک و رسانه، جمعیت و فرزند آوری و مشاوره تدوین اثر علمی در كنار نمایش آثار علمی علما و پژوهشگران اين حوزه عنوان كرد.

حجت الاسلام جلائيان اكبرنيا درباره مؤسسات و مراکزی که با حوزه علمیه در زمینه ارائه مشاوره همکاری می‌کنند، اظهار كرد: اداره کل پژوهش صدا و سيما خراسانِ رضوی، مركز تخصصي مهدويت(ع)، مركز مطالعات و تحقيقات نستوه، مركز ملي پاسخگويي به سوالات ديني، شبكه فرزند بيشتر، موسسه پژوهشي فرا گستر محقق، موسسه مطالعات راهبردي حق پژوهي، مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان مراكز و موسسه هايي هستند كه در اين زمينه با معاونت پژوهش اين حوزه همكاري مي‌كنند.

معاون پژوهش حوزه علميه خراسان يادآور شد: مدارس علميه برادران خراسان رضوي مي‌توانند در قالب اردوي علمي يك روزه با حمايت معاونت پژوهش حوزه علميه خراسان از اين نمايشگاه بازديد كنند.

وي برگزاري دوره‌هاي آموزشي، نشست‌ها و كارگاه‌هاي علمي پژوهشي و مشاوره گروهي در محل نمايشگاه براي مدارس علميه برادران را از جمله برنامه هايي دانست كه در اين نمايشگاه انجام مي شود.

حجت الاسلام جلائيان اكبرنيا با اشاره به اينكه مديريت اردو بر عهده خود مدرسه مي‌باشد و مي‌توانند ضمن بازديد از نمايشگاه كتاب و بهره مندي از مشاوره هاي مختلف، از اماكن زيارتي وديدني نيشابور بازديد كنند، ابراز كرد: مدارسي كه تمايل به بازديد گروهي از نمايشگاه دارند، مي توانند در نامه جداگانه، درخواست خود را به همراه اطلاعاتي چون: تعداد افراد، روز و ساعت بازديد را تا روز چهارشنبه هفته جاري(12 آبان ماه) به معاونت پژوهش اعلام كنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha