چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 399481
۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
نمايشگاه کتاب عاشورائی در لبنان

حوزه/ مهندس "احمد حاطوم" نایب رئیس شهرداری حارة حریک گفت: شهرداری تلاش می کند تا ابعاد تربیتی و فرهنگی را مورد توجه قرار دهد. ما سعی می کنیم فعالیت های فرهنگی به ویژه خواندن کتاب را توسعه دهیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شهرداری "حارة حریک" و جمعیت "ابداع" نمایشگاه کتاب عاشورائی را در منطقه ضاحیه جنوبی بیروت افتتاح کرده اند. این نمایشگاه در مرکز فعالیت های فرهنگی و با حضور شخصیت های فرهنگی و اجتماعی راه اندازی شده است.

مهندس "احمد حاطوم" نایب رئیس شهرداری حارة حریک گفت: شهرداری تلاش می کند تا ابعاد تربیتی و فرهنگی را مورد توجه قرار دهد. ما سعی می کنیم فعالیت های فرهنگی به ویژه خواندن کتاب را توسعه دهیم و این از وظایف شهرداری است که در جهت رشد استعداد ها و تحقق ارزش های انسانی این مسئله را عملی کند.

علی عباس شاعر و رئیس جمعیت "ابداع" گفت: برای ما مایه افتخار و خرسندی است که امروز در حال و هوای ایام اربعین شهادت امام حسین (علیه السلام)، اولین نمایشگاه عاشورائی را در لبنان افتتاح کنیم و به چراغ هدایت بشریت حضرت سیدالشهدا (ع) تمسک جوییم.

وی تاکید کرد: ما از نسل جدید می خواهیم که به موضع، عمق ایمان و قداست راهی که شهدا از کربلا تا حلب پیمودند بیندیشند و درک کنند.

شیخ اکرم برکات سرپرست نمایشگاه اشاره کرد: اسلام به کتاب اهمیت زیادی داده است؛ چرا که كتاب معجزه اي است كه بر صحت اسلام دلالت دارد و خداوند برای موحدان و توحید باوران اسم اهل کتاب قرار داد. خداوند سبحان برای حرف، کتاب، نوشته ها قداست قائل شد تا عظمت اسلام را از نظر ظاهری و مضمونی تبیین کند. نزول قرآن با تاکید بر خواندن آغاز شده است و در احادیث اهل البیت (علیهم السلام) هم آمده که از نشانه های انسان مؤمن این است که روزانه پنجاه آیه از قرآن را بخواند تا بصیرت، تدبر، تفکر و گشایش قلبی صورت گیرد و همین جا است که رابطه عاشورا با قرآن مشخص می شود؛ به این صورت که امام حسین (ع) به دشمنان خود می گوید شما طاغوت امت و تحریف کنندگان قرآن هستید. آن ها قرآن را تحریف کردند تا نتواند هدفش را در سعادت بشر تحقق بخشد. وی افزود: هدف این نمایشگاه افزایش شناخت، بصیرت و بیداری است.

برنامه های این نمایشگاه به مدت ده روز و تا روز اربعین امام حسین (ع) ادامه خواهد داشت.

در این نمایشگاه کتاب ها، مؤلفات، تابلوهای هنری و لوح های فشرده در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha