پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله حسینی بوشهری در رونمایی از ده جلد کتاب مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم با حضور مدیر حوزه

حوزه /مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: آشنا کردن مردم با کتاب و مطالعه علم و معرفت کاری همواره اقدامی ماندگار و ارزشمند است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» ازتهران، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه کشور عصر امروز در مراسم رونمایی از ده جلد کتاب مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم که در محل نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد، با اشاره به روایتی از امیر المومنین علی بن ابی طالب (علیه اسلام ) که فرمودند برای هر کاری پاداشی است، اظهار داشت: این فرمایش مولا  نقش آفرین و تاثیرگذار است و برپایی این نمایشگاه نیز از مصادیق بارز همین فرمایش می باشد؛ چرا که آشنا کردن مردم با کتاب، مطالعه علم و معرفت کاری همواره ماندگار و ارزشمند است.

وی ادامه داد: ظرفیت جمهوری اسلامی، حوزه ها، دانشگاه ها و اهل قلم و فکر ظرفیت بسیار بالایی است که آثار فراوانی نیز در بر داشته است.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات غرفه قابل ملاحظه ی در نمایشگاه داشته و علاوه بر نمایش آثار و تالیفات این مرکز، نقش محوری در ارائه مشاوره به مردم علاقه مند را به عهده دارد.

وی افزود: مصداق کار علما و مشاوران مرکز پاسخگویی به شبهات همانند تعبیر روایت امام باقر (علیه السلام) است که فرمودند، عالم تاثیرگذار عالمی است که جامعه بتواند از علم او بهره ببرد یعنی کسی که در بعد اخلاقی و تربیتی مورد اعتماد مردم بوده، و متناسب با مخاطبان خود سخن گفته، کتاب بنویسد و مطلب علمی ارائه دهد. همان گونه که شهیدمطهری کتاب داستان و راستان را برای مخاطب خود و همچنین عدل الهی را برای دیگر مخاطبان نگاشته است تا پاسخگویی برای همه آحاد باشد. مرکز مطالعات نیز همین گونه عمل کرده است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به کتب ده گانه ای که عصر امروز رونمایی شد، اظهار داشت: کتاب "سلامت قرآن از تناقض" پاسخگوی یکی از شبهاتی است که در فضای مجازی برای به چالش کشاندن قرآن کریم، معاد و توحید مطرح می شود.

وی افزود: کتاب" کارکرد روحانیت شیعه" از دیگر کتبی است که نشان می دهد روحانیت در هر عصر و زمان در حد مرجعیت اعلا مقابل ظلم و استبداد ایستاده  است.

عضو جامعه مدرسین ادامه داد: امروز در فضای جامعه نیروهای مسلح ما از جمله ارتش، سپاه و بسیج نیاز جدی دارند تا با سیره امیر المومنین (علیه السلام) و تدابیر ایشان در دشمن شناسی و دوست شناسی و امور نظامی آشنا شوند، لذا کتاب "سیره نظامی امیر المومنین علیه السلام" نیاز روز جامعه است.

وی تصریح کرد: کتاب "استعمار، استبداد و بهائیت" و کتاب "وحی در محضر علما"، کتاب "نقد پساسکولاریسم" و همچنین "خاتمیت" نیز پاسخگوی شبهات برای جوانان بوده، جوان پرسشدار را با فلسفه احکام الهی آشنا می کند.

مدیر حوزه های علمیه در پایان گفت: لازم است، در برنامه ریزی هایمان آینده دور و تاثیرگذار را ببینیم که کتاب از جمله کارهای ماندگار و تاثیرگذار در این راستا می باشد.

313/34

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha