پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ عضوخبرگان رهبری گفت: نقد و بررسی عالمانه در امور نه تنها موجب پشیمانی نمی شود، بلکه باعث رشد و پیشرفت می گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری عصر امروز در دیدار مدیرکل وزارتی و اعضای انجمن طب سنتی ایران اظهارداشت: قبل از علم پزشکی نوین به وجود آید بودند افرادی که با استفاده از علم طب سنتی و اسلامی صرفا با گرفتن نبض افراد بیماری را تشخیص می دادند و درمان آن را نیز ارائه می کردند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: در گذشته اطباء بدور از این پیشرفت های علم پزشکی و تکنولوژی های نوین با نگاه به صورت افراد بیماری را تشخیص می دادند و حال آنکه امروز برای شناسایی یک بیماری انواع و اقسام آزمایش ها و عکسبرداری ها صورت می گیرد تا یک بیماری شناخته شود و سپس درمان گردد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که طب سنتی و اسلامی که برگرفته از آیات و رویات می باشد در طول تاریخ مورد وثوق آحاد جامعه بوده است، بیان داشت: امروز مجموعه های کوچک و بزرگی در زمینه ارائه خدمات طب سنتی و اسلامی با استناد از آیات و روایات و یا طب بوعلی فعالیت می کنند و مورد اقبال عمومی می باشند، لذا شما به عنوان متخصصین طب اسلامی برای اصلاح وضعیت موجود باید عالمانه ورود پیدا کنید.

مدیرحوزه های علمیه کشور گفت: با دعوت از این مجموعه و برپایی همایش های سراسری به صورت عالمانه فعالیت و شیوه خدمات رسانی این مراکز غیر تخصصی را نقد کنید و مطمئن باشید پشیمانی نخواهد داشت.

وی افزود: علم گذشته و علم نوین با بررسی های عالمانه و نقد منصفانه قابل حل می باشد و جای نگرانی نیست.

انتهای پیام  313/17

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha