پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ انتخابات هیئت مدیره و رونمایی از آثار انجمن اصول فقه حوزه

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: پژوهش و تحقیق در سیره علمی و علمی فقهای نامدار شیعه و احیا و عرضه آن برای طلبه امروز بسیار حیاتی وضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری شنبه شب در پنجمین مجمع عمومی انجمن علمی اصول فقه حوزه های علمیه اظهارداشت: توجه به سبک زندگی و سیره علمی بزرگان و قدمای حوزه های علمیه امروز می تواند الگوی ارزشمندی برای همه حوزویان باشد تا بهتر از گذشته در زمینه درس و بحث و انجام امور روزمره زندگی انجام وظیفه کنند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تشکر از برگزار کنندگان « آیین نکوداشت حضرت آیت الله العظمی بروجردی(ره) » تصریح کرد: این حرکت عظیم و ارزشمند جای تقدیر و تشکر دارد و چه خوب است این آیین ها و مراسم ها با هدف احیای فقهای نامدار شیعه همیشه در جریان باشد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه در حال حاضر 19 انجمن علمی در موضوعات مختلف علوم اسلامی و انسانی در حوزه علمیه فعال می باشند، افزود: بحمدلله امروز به برکت فعالیت انجمن های علمی حوزه نوعی پویایی، ابتکار و خلاقیت مضاعف در حوزه های علمیه  شکل گرفته است و این انجمن های علمی مایه مباهات و فخر حوزه های علمیه هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت های انجمن علمی اصول فقه حوزه گفت: یکی از فعال ترین و موفق ترین انجمن های علمی، انجمن علمی فقه و اصول است کارهای ارزشمندی انجام شده، ولی کارهای ناتمام زیادی بر زمین مانده است که می طلبد این انجمن با توجه به حضور اعضای متخصص و متعهد در راستای ارتقا بخشیدن به مباحث اصولی باید تلاش بیشتری داشته باشند، چرا که مباحث علمی متوقف به این نقطه و زمان نیست.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha