جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رئیس انجمن اصول فقه

حوزه/ رئیس هیئت مدیره انجمن علمی اصول فقه حوزه گفت: انجمن اصول فقه یکی از خلاق ترین و نوآورترین انجمن علمی در حوزه های علمیه است که دیدگاه های مراجع معظم تقلید به ویژه مقام معظم رهبری را منشور فعالیت های خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدصادق محمدی در پنجمین مجمع عمومی این انجمن اظهارداشت: این انجمن در راستای تحقق منوّیات مراجع معظم تقلید به ویژه رهبرفرزانه انقلاب تا کنون حرکت کرده است.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین افزود: این انجمن توفیق داشته تا با بسیاری از مراجع معظم تقلید در قم و اصفهان دیدارهایی را داشته باشد و از منوّیات ایشان در راستای برنامه ریزی بهتر و حرکت دقیق تر بهره برده است.

استاد  حوزه  با اشاره به عضویت بیش از 100 نفر از اساتید سطوح عالی و خارج اصول و  فقه حوزه در انجمن اصول ادامه داد: به حول و قوه الهی امروز پنجمین مجمع عمومی انجمن اصول فقه حوزه،  با حضور آیت الله حسینی بوشهری و علوی بروجردی و سایر بزرگان حوزه علمیه برگزار می شود و از سخنان این بزرگان در قالب منشور فعالیت این انجمن منتشر و در اختیار اساتید و فضلای حوزه قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی بیان داشت: امروز انجمن اصول فقه در حوزه علمیه کاملاً تثبیت شده و جا افتاده است و آثار و برکات خوبی را در حوزه منشورات علمی به رشته تحریر در آورده است که امروز شاهد رونمایی از چندین جلد کتاب از با عنوان  شکوه مرجعیت(مجموعه مقالات همایش نکوداشت آیت‌الله بروجردی)، حواشی سایه بر آفتاب نوشته محمدرضا محقق و تطبیقات اصولیه نوشته سید صادق محمدی خواهیم بود.

وی گفت: انجمن اصول فقه در واقع اولین کرسی نظریه پردازی حوزه با مجوز رسمی را برگزار کرد و برای اولین بار آیین نکوداشت آیت الله العظمی بروجردی را با انبوهی از مقالات ارزشمند علمی برگزار کرد.

رئیس هئیت مدیره انجمن علمی اصول فقه تصریح کرد: امروز برای جوانان مملکت لازم است با شخصیت های بزرگ و فقهای نامدار شیعه را بشناسند و با سیره علمی و سبک زندگی این بزرگواران آشنا شوند.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha