جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام امرالله سبحانی نیا-مسئول ستاداقامه نماز خراسان رضوی

حوزه/ مسئول ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی گفت: حضور طلاب در فضای مجازی، کاهش آسیب های اجتماعی را به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام امرالله سبحانی نیا، مسئول ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی،  ظهرامروز درنشست تخصصی "نماز و کاهش آسیب های اجتماعی" در استانداری خراسان رضوی، با اشاره به پیشنهاداتی که آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد، گفت: شناسایی الگوهای موفق نمازی از مبلغان، شاعران، نویسندگان، مطبوعات و هنرمندان در این عرصه موثر خواهد بود.

وی، آموزش و توانمندسازی مبلغان در زمینه نماز و آسیب های اجتماعی و شیوه های دعوت آنان به نماز موثر و مفید بیان کرد و افزود: تولید و توزیع محتواهای مناسب جهت مبلغین با موضوع نقش نماز  در کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش سلامت اجتماعی می تواند یکی از محورهای سخنرانی اساتید حوزه علمیه در جمع اقشار مختلف باشد.

مسئول ستاداقامه نماز استان خراسان رضوی، با اشاره به پیشنهاداتی در اختصاص برنامه های تبلیغی به موضوع نماز و آسیب های اجتماعی در  جشنواره های فرهنگی و هنری گفت: آموزش وپرورش می تواند در این عرصه کارگاه های آموزشی ویژه مدرسین ، مراکز آموزش خانواده با موضوع نقش نماز  در کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش سلامت اجتماعی برگزار کند.

حجت الاسلام سبحانی نیا، جمع آوری و ارائه تجربیات موفق در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی و معرفی به ستاد اقامه نماز را از دیگر برنامه های پیشنهادی عنوان کرد و افزود: شناسایی موانع و خلاء های  قانونی در جهت رفع آن ها، عضویت ستاد اقامه نماز کشور در کارگروه کلان دستگاه های فرهنگی کشور از راهکارهای موثر در کاهش نمار بیان کرد.

وی تأکید کرد: نماز در در اولویت سیاست ها و برنامه های کارگروه  دستگاه های فرهنگی کشور قرار گیرد، همچنین نتایج پژوهش های انجام گرفته در این عرصه کاهش آسیب های اجتماعی کاربردی  باشد.

حجت الاسلام نبائی، نماینده ستاد اقامه نماز آموزش و پرروش استان خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: برگزاری دوره آموزش نماز و آسیب های اجتماعی  جهت مشاوران مدارس ، برگزاری جشنواره فرهنگی دانش آموزی و برگزاری جشن های عبادت با معنویت بیشتر برای دانش آموزان از جمله برنامه های پیشنهادی این سازمان است.

انتهای پیام/ ح

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha