شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
طلاق

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) خوی با اشاره به نقش بانوان در تحکیم بنیان خانواده، گفت: غفلت از یاد خدا در زندگی، موجب گسست خانواده ها و افزایش آمار طلاق در جامعه می شود.

زهره رجائیان در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به نقش بانوان در تحکیم بنیان خانواده، بر لزوم الگوگیری زنان و دختران از اهل بیت(ع) تاکید کرد و گفت: بهترین اسوه و الگو برای زنان و دختران، حضرت زهرا(س)  و حضرت زینب(س) هستند که در تمامی زمینه های خانوادگی و اجتماعی اسوه بودند.

وی با اشاره به این که یکی از بزرگترین مواهب انقلاب اسلامی این است که پدیده نورانی حوزه های علمیه خواهران با آن ظهور کرد، افزود: این مضمون سخنان مقام معظم رهبری است که فرمودند ما در هیچ نقطه ای از تاریخ چنین پدیده ای را نداریم هرچند در تاریخ، زنان بزرگ زیاد داریم اما این سنت حسنه که به شکل رسمی و گسترده در سراسر کشور حوزه های علمیه خواهران وجود داشته باشد که دوشادوش طلاب مرد به تربیت مادران فرهیخته، تربیت فرزندانی شایسته برای جبهه حضرت حجت (ع) فعالیت کنند، وجود نداشته است.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان خوی خاطرنشان کرد: زنان در مقام مادری نیز در زیر لوای عزت بخش اسلام قرار گرفته اند، چنانکه دیدگاه اسلام در این مورد نیز جاودانه است، به عبارت دیگر، ‌از دیدگاه اسلام فرزند سبب آزمایش است و والدین باید در تغذیه سالم فرزند محبت و نظارت بر تعلیم و تربیت، ازدواج و اشتغال او کمال دقت را داشته باشد، لذا عبور از تمام این مراحل آزمایشی سخت است.

رجائیان با اشاره به اینکه بسیاری از زنان در جامعه، دوشادوش مردان در عرصه های علمی و سازندگی فعالیت می کنند و حضوری جدی در عرصه اجتماعی دارند، بیان داشت: غفلت از یاد خدا در زندگی، موجب گسست خانواده ها و افزایش آمار طلاق در جامعه می شود.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان خوی در پایان گفت: زنان در عرصه انقلاب شکوهمند اسلامی ایران نیز افتخار آفریدند و در میدان جهاد، با رعایت حجاب و موازین اسلامی، نقش آفرینی کردند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha