جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
علامہ ساجد نقوی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی گفت: قبل از روز مبعث، بشریت در یک آشفتگی و زوال به سر می برد و هیچ نشانه ای از اخلاق و صبر وجود نداشت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رئیس شورای علمای شیعه پاکستان به مناسبت روز مبعث پیامبر اکرم گفت: مبعوث شدن پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم خبر خوبی برای عالم بشریت بود. خوشا به حال روز پر برکتی که روز رهایی بشریت از بت پرستی و انواع اعتقادات منفی و سوق دادن آن به خداشناسی و توحید است. خداوند متعال پیوند طلایی نبوت و رسالت را بر حضرت محمد مصطفی آخرین پیامبر خود، خاتمه داد و هدف از وحی به او همانند سایر پیامبران، دعوت توحید بود.

حجت الاسلام والمسلمین ساجد نقوی در ادامه گفت: قبل از روز مبعث، بشریت در یک آشفتگی و زوال به سر می برد، جامعه بشری آشفته بود، گام به گام، فساد اردو زده بود، بغض ها و جنگ ها زندگی انسان ها را به هم ریخته بود، حقوق دختران نادیده می گرفتند، هر شخصی به انتخاب و خواسته خود، خدا تراشیده بود و هیچ نشانه ای از اخلاق و صبر وجود نداشت. در چنین شرایطی مبعوث شدن پیامبر اکرم نوید نجات برای بشریت جهان است.

وی در پایان گفت: امروز، علی رغم گذشت چهارده قرن، آموزه ها و سیستم ارائه شده توسط نبی اکرم (ص) نه تنها به طور کامل وجود دارد، بلکه در هر قرن تمام نیازهای انسان را رفع می کند تا اینکه انسان به جایگاه اصلی خود برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha