چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
شیخ شمس الدین شرف الدین مفتی اعظم یمن

حوزه/ شیخ شمس الدین شرف الدین گفت: ولایت پذیری، همان چیزی است که امت در تمامی زمان و مکان به آن نیاز دارد و راه حل و راه گشای این امت برای رهایی از مشکلات است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، کنفرانسی با عنوان" ولایت الهی در مفهوم قرآنی" به مناسبت عید غدیر و با حضور شیخ شمس الدین شرف الدین مفتی اعظم یمن و اعضای انجمن علمای یمن در شهر صنعا پایتخت یمن برگزار شد.

شیخ شمس الدین شرف الدین در این کنفرانس بر اهمیت احیای عید بزرگ غدیر تأکید کرد و گفت: عید غدیر، ایمان حقیقی به عظمت و اهمیت پذیرش ولایت خداوند، ولایت رسول اکرم (ص) و ولایت امام علی (ع) و اجرای عملی توصیه های حضرت نبی اکرم (ص) را در جان فرزندان امت اسلامی نهادینه می کند.

مفتی یمن با اشاره به عظمت زندگی و سیره جهادی امام علی (علیه السلام) و جایگاه و منزلت بزرگ آن حضرت در نزد حضرت رسول اکرم (ص) و امت اسلامی، بیان داشت: ولایت پذیری که خداوند متعال به آن دستور داده، همان چیزی است که امت در تمامی زمان و مکان به آن نیاز دارد و راه حل و راه گشای این امت برای رهایی از مشکلات است.

 شیخ خالد موسی و شیخ طه الحاضری از اعضای انجمن علمای یمن نیز تأکید کردند: ولایت پذیری موجب عزّت و کرامت امت و پیروزی آن بر دشمنان است.

علمای یمن همچنین بر اهمیت درس گیری و عبرت پذیری از احیای روز ولایت و تمسک به توصیه های حضرت رسول اعظم (ص) تأکید نمودند.

تجاوز سعودی علیه یمن، امتداد درگیری میان حق و باطل است

"صالح ناجی" مدیر دفتر اشاد اسلامی یمن نیز در این کنفرانس با بیان اینکه بسیاری از رژیم های عربی دنبال رو و دوستدار آمریکا و اسرائیل هستند، افزود: تجاوز سعودی علیه یمن، امتداد درگیری میان حق و باطل است.

وی با تأکید بر اهمیت پذیرش حق و مقابله با باطل، گفت: ملت یمن صد ها سال است که روز غدیر را احیا می کنند و آن را به ارث برده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha