جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شمس الدین شرف الدین مفتی یمن

حوزه/ شیخ شمس الدین شرف الدین سالگرد ارتحال امام خمینی را تسلیت گفت و اشاره کرد: امام خمینی، نقش برجسته ای در وحدت امت داشتند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ شمس الدین شرف الدین مفتی اعظم یمن در پیامی فرارسیدن سالگرد ارتحال امام روح الله خمینی را تسلیت گفت و اشاره کرد: امام خمینی پس از تلاش دشمنان برای تضعیف امت و نابودی آن، نقش برجسته ای در وحدت امت داشتند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) امت را پس از مدتی سرگردانی در اختلافات بینا بینی به جایگاه اصلی خود بازگرداند، افزود: امام خمینی در شرایط اسفناکی آمد و توانست وجدان ملت ها را به حرکت درآورد و با وحدت و همبستگی، امت را به جایگاه خود بازگرداند.

شیخ شرف الدین به مصیبت هایی که امام خمینی (ره) در مسیر مبارزات تحمل کرد، اشاره کرد و گفت: بسیاری از کسانی که به فرایض دینی خود عمل می کنند و امر به معروف و نهی از منکر می کنند، صاحب طرح فتنه و ضلالت هستند، در حالی که امام خمینی (ره) و شهید حسین بدرالدین حوثی از نوآوران امت بودند و با نیروهای استکبار جهانی مقابله کردند.

مفتی اعظم یمن، بیانات امام خمینی را جهانی توصیف کرد و افزود: سخنان امام خمینی، جهان شمول بود و هیچ جنبه فرقه ای و قومی در آن وجود نداشت و مورد استقبال دل های مردم قرار گرفت و با صبر و استقامت خود در دل همه تأثیرگذار بود.

وی با تأکید بر اینکه امام خمینی(ره) با وجود تروریسم، ارعاب، تهدید، وحشت و سختی هایی که با آن روبه‌رو بود، با صبر، قاطعیت و فداکاری به همه اینها پاسخ داد، از موضع گیری های بزرگ و ارجمند ایشان که حجت بر همه مردم است، تجلیل کرد.

شیخ شرف الدین خواستار مطالعه افکار و موضع گیری های امام خمینی(ره) در مقابله با استکبار غربی صهیونیستی- آمریکایی شد و اشاره کرد: صبر و فداکاری ایشان در مقابله با دشمنان، امروز با استقامت، سربلندی و عزت نتیجه داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha