شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
۵۰ هزار موکب حسینی در زیارت اربعین امسال شرکت می کنند

حوزه/ با نزدیک شدن با اربعین امام حسین (ع)، آستان مقدس حسینی و عباسی اقدامات لازم را برای استقبال از موکب های عزاداری و خدماتی برای برگزاری مراسم اربعین در کربلا انجام می دهند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، با نزدیک شدن با اربعین امام حسین (ع)، آستان مقدس حسینی و عباسی اقدامات لازم را برای استقبال از موکب های عزاداری و خدماتی برای برگزاری مراسم اربعین در کربلا انجام می دهند.

سید هاشم الموسوی یکی از مسئولین آستان حسینی گفت: بیش از ۵۰ هزار موکب برای مشارکت مراسم اربعین امسال ثبت نام کردند که با توجه به شرایط بهداشتی امسال و شیوع ویروس کرونا، مشارکت موکب های حسینی از خارج عراق امکان پذیر نیست، لذا امسال ۱۰ هزار موکب حسینی و خدماتی از داخل عراق در مراسم اربعین حضور خواهند داشت.

وی افزود: ضوابط و دستور العمل ها به مسئولین موکب های حسینی و خدماتی که از استان های دیگر به کربلا می آیند، ابلاغ شده و از طریق فرم ثبت نام و تعهدنامه ای که برای ساماندهی خدمات و رعایت ساز و کار های جدید تنظیم شده، بر دستور العمل هایی مربوط به موکب ها نظارت خواهد شد.

الموسوی ادامه داد: این دستور العمل ها مشتمل بر ضرورت رعایت توصیه ها و رهنمود هایی است که حضرت آیت الله سیستانی بر آن تأکید داشته اند و همچنین اجرای روش های پیشگیرانه بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی می باشد. علاوه بر رعایت زمانی که برای ورود دسته های عزاداری تعیین شده، عمل به توصیه های بهداشتی مثل پوشیدن ماسک و دستکش و فاصله اجتماعی، الزامی است.

شایان ذکر است که بخش شعائر، موکب ها و هیئات حسینی عراق و جهان اسلام وابسته به آستان مقدس حسینی و عباسی، وظیفه ثبت نام و ورود موکب های حسینی و خدماتی استان های عراق و تمامی جهان را بر عهده دارد و مسئول نمایندگان هیئات و موکب های عراق در ارائه تمامی خدمات و برقراری امنیت و امور دیگر زائران است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha