شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مشارکت ۱۵۰۰ موکب حسینی در برگزاری دهه اول ماه محرم در کربلا

حوزه/ بخش شعائر، موکب ها و هیئات حسینی از موافقت با مشارکت ۱۵۰۰ موکب عزاداری و خدماتی برای احیای دهه اول ماه محرم در کربلای معلی خبر داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، با فرارسیدن ماه محرم الحرام و آمادگی آستان حسینی و عباسی برای احیای مراسم عزاداری، بخش شعائر، موکب ها و هیئات حسینی وابسته به این دو آستان از موافقت با مشارکت ۱۵۰۰ موکب عزاداری و خدماتی برای احیای دهه اول ماه محرم در کربلای معلی خبر داد.

ریاض نعمه السلمان رئیس این بخش گفت: همزمان با ایام فاجعه دردناک کربلا، این بخش اقدام به صدور تعدادی توصیه نامه برای صاحبان هیئت ها و موکب های حسینی نموده و این توصیه شامل بخش بهداشتی و بخش امنیتی و خدماتی است؛ چراکه امسال به خاطر وضعیت کنونی به ویژه شیوع کرونا با سال های گذشته فرق دارد.

وی افزود: ۱۵۰۰ موکب عزاداری برای احیای دهه اول ماه محرم ثبت نام شده است و از این تعداد، بیش از ۴۵۰ موکب از ساعت ۸ صبح با اذان مغرب به عزاداری می پردازند.

السلمان تصریح کرد: توصیه های بهداشتی که توسط مسئولین بهداشتی تعیین شده و آیت الله سیستانی بر آن تأکید کرده اند، به موکب های عزاداری گوشزد شده است که از جمله آنها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت فاصله زمانی ورود هیئت های عزاداری به حرم های مطهر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha