پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله سید مجتبی حسینی  _ نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق

حوزه/ آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده مقام معظم رهبری در عراق به مناسبت فرا رسیدن ایام زیارت اربعین حسینی بیانیه ای صادر کرده و به نکات مهمی اشاره کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده امام خامنه ای در عراق به مناسبت فرا رسیدن ایام زیارت اربعین حسینی در پایان درس خارج خود در نجف اشرف به نکاتی اشاره کرد.

آیت الله حسینی اشاره کرد: راهپیمایی زیارت اربعین یک رزمایش بزرگ اسلامی است که تأثیر بسیاری برای عزّت مسلمانان و پیروان اهل بیت (علیهم السلام) دارد. می بینیم که دشمنان برای کارشکنی در این مراسم بین المللی که بیانگر پیمان و اجماع بین المللی بر احیای مبانی امام حسین (ع) و ایستادگی در برابر ظلم و استبداد است، بسیار تلاش می کنند.

وی افزود: امیدواریم تمامی شرکت کنندگان در مراسم اربعین امسال به نشر این اهداف مقدس از طریق پرچم ها و شعار ها و غیر آن توجه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در عراق با اشاره به اینکه شایعاتی جریان دارد که کشور عراق و ایران را متهم به جلوگیری از ورود زائران به کربلا می کند، گفت: هدف از این شایعات ایجاد تفرقه میان دو کشور است. توافق میان دو کشور به خاطر شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از ابتلا به این بیماری انجام گرفته است و باید جانب احتیاط و هوشیاری را برای دفع خطر از زائران گرامی رعایت کرد. امام حسین (علیه السلام) راضی نیستند که زائران در معرض خطر ویروس کرونا قرار بگیرند و باید این راهپیمایی مقدس به صورت صحیح مدیریت شود.

آیت الله حسینی در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: باید بُعد فرهنگی و تبلیغی را همراه با رعایت شرایط بهداشتی پُر کرد تا پیاده روی ما مورد قبول حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قرار گیرد.

ایشان به زائران عراقی توصیه کرد برای برادران ایرانی و سایر کشور های اسلامی، به نیابت زیارت کنند و از تمامی صاحبان موکب ها و کسانی که در این راهپیمایی مبارک حضور می یابند تشکر و قدردانی کرد و برای توفیق و قبول اعمال آنها دعا نمود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha