جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصمیمات جدید دولت عراق در خصوص زائران زیارت اربعین

حوزه/ دولت عراق تصمیمات جدیدی در خصوص ورود شهروندان عراق و زائران خارج از کشور به داخل کربلا در ایام زیارت اربعین اتخاذ کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، دولت عراق تصمیمات جدیدی در خصوص ورود شهروندان عراق و زائران خارج از کشور به داخل کربلا در ایام زیارت اربعین اتخاذ کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

هر شخصی که واکسن کرونا دریافت نکرده باشد، اعم از شهروند یا مسافر یا زائر خارج از عراق اجازه ورود به کربلا را نخواهد داشت و واکسیناسیون یک شرط اساسی برای ورود به عراق و به ویژه کربلاست.

زائران برای ورود به عراق و کربلا باید دو نوبت واکسن کرونا دریافت کرده باشند و وزارت امور خارج عراق به تمامی سفارت های خود در سرتاسر جهان ابلاغ کرده که به هنگام ورود باید گواهی واکسیناسیون مسافر بررسی و تأیید شود و در غیر این صورت نمی تواند وارد عراق شود.

دولت عراق برای تمامی زائران از سرتاسر جهان به مدت ۱۵ روز ویزا صادر می کند و از هر کشور ۵ هزار نفر می تواند در زیارت اربعین شرکت کند.

کمیته عالی بهداشت عمومی عراق گفته که هر موکب حسینی که در کربلا خدمات رسانی و عزاداری کند، باید تمامی کادر و خادمان آن  واکسن دریافت کرده باشند و از الان برای دریافت واکسن اقدام کرده تا در این مدت دو نوبت واکسیناسیون انجام شود.

آزمایش pcr برای زائران خارج از کشور در فرودگاه های عراق انجام خواهد گرفت و برای هر بار ۶۰ هزار دینار عراقی دریافت می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha