جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پیاده روی زائران اربعین در مسیر کربلا - ۲

حوزه/ دفتر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق بخشنامه ای در خصوص ورود زائران ایرانی به عراق و مشارکت در زیارت اربعین صادر کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، دفتر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق بخشنامه ای در خصوص ورود زائران ایرانی به عراق و مشارکت در زیارت اربعین صادر کرد.

متن بخشنامه به شرح زیر است:

۱- هر زائر ایرانی باید کارت واکسن ویروس کرونا و نتیجه آزمایش "پی سی آر" ۷۲ ساعت قبل از ورود به عراق به همراه داشته باشد و به هنگام خروج از کشور نیازی به آزمایش "پی سی آر" نیست.

۲- ورود تمامی زائران ایرانی به عراق تنها از طریق فرودگاه ها انجام می گیرد و بخشی از زائران اجازه خروج از عراق از گذرگاه مرزی زرباطیه (مهران) را دارند.

۳- ورود ۲۰۰ خودرو حامل مواد غذایی و پزشکی و خودرو هایی برای حمایت از موکب ها به عراق. طرف ایرانی باید پلاک و نوع خودرو و تعداد افراد و همچنین کارت واکسن و آزمایش "پی سی آر" و گواهی پزشکی داروها را ۷۲ ساعت قبل از ورود به عراق، ارائه دهد تا اقدامات لازم برای ورود و معافیت پرداخت عوارض گمرکی و مالیاتی انجام گیرد.

۴- ایران این اجازه را به سفارت عراق در تهران و کنسولگری های وابسته به آن در جمهوری اسلامی ایران بدهد تا ویزای ویژه زیارت اربعین را برای ۶۰ هزار زائر صادر کند.

۵- پرونده بدهی برخی شرکت های هواپیمایی ایران به فرودگاه نجف اشرف در زیارت اربعین باز نمی شود و روند فرود و پرواز هواپیما های جمهوری اسلامی ایران در فرودگاه نجف تسهیل می شود.

۶- یک تیم در فرودگاه بغداد و نجف اشرف تشکیل می شود و برای کمک و خدمت رسانی به زائران ایرانی فعالیت می کنند(تا توسط سازمان اطلاعات ملی عراق در فرودگاه همراهی شوند). همچنین این تیم روند اقامت زائران را پی گیری می کند.

۷- تحویل مدارک گم شده زائران ایرانی به سفارت و کنسولگری های ایران و در صورت گم شدن گذرنامه، سفارت و کنسولگری های ایران می توانند برای تسهیل بازگشت زائر ایرانی، مجوز عبور صادر کنند.

 ۸- با ورود اتباع خارجی ساکن در ایران به عراق برای مشارکت در زیارت اربعین با این شرط که اقدامات امنیتی انجام گیرد و شمار آن بیش از ۲۰۰۰ نفر نباشد، موافقت می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha