سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
پیاده روی اربعین

حوزه/ کمیته گذرگاه های مرزی عراق اعلام کرد: شمار زائران غیر عراقی که برای شرکت در زیارت اربعین به کربلا می آیند به حدود دو میلیون زائر رسیده و گذرگاه زرباطیه یکی از گذرگاه های هم مرز ایران بیشترین ورود را داشته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، کمیته گذرگاه های مرزی عراق اعلام کرد: شمار زائران غیر عراقی که برای شرکت در زیارت اربعین به کربلا می‌آیند به بیش از یک میلیون و نیم زائر رسیده و گذرگاه زرباطیه یکی از گذرگاه های هم مرز ایران بیشترین ورود را داشته است.

کاظم العقابی رئیس این کمیته گفت: تعداد زائرین شرکت کننده در زیارت اربعین از 30 مهر تا 14 آبان به حدود( 1،790،000) یک میلیون و هفتصد و نود هزار نفر رسیده است.

العقابی با اشاره به اینکه گذرگاه زرباطیه شاهد ورود بیشترین زائر بوده است، تصریح کرد: شمار زائرانی که از گذرگاه زرباطیه وارد شدند، (832،060)نفر و گذرگاه شلمچه (450،414) نفر، گذرگاه الشیب (328،878) نفر، گذرگاه سفوان (23،989) نفر و فرودگاه نجف اشرف (149،004) نفر می باشد.

وزارت خارجه عراق روز شنبه اعلام کرد برای بیش از دو میلیون و دویست زائر ایرانی روادید صادر شده است که پیش بینی می شود این تعداد امسال به سه میلیون نفر برسد.

شایان ذکر است که میلیون ها مسلمان از داخل و خارج عراق هر ساله در 20 ماه صفر برای زیارت امام حسین و برادر رشیدش حضرت ابا الفضل العباس (علیهما السلام) به مناسبت اربعین واقعه کربلا به کربلا می آیند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سیدصادق حسینی IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    0 0
    سلام واقعن متاسف هستیم علی رغم اینکه درکربلاونجف اشرف درایام محرم کرونامشاهده نشدبازمانع زیارت زوارامام حسین علیه السلام می شوندبجاست دولت عزیزاین راه رابگشایدتادلدادگان امام حسین توفیق درک اربعین رادرکربلاداشته باشند