پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
زائرین اربعین پر حملہ کا داعش ایک بڑا منصوبہ ناکام

حوزه/ دبیرخانه هیئت دولت عراق بخشنامه جدیدی در خصوص ورود زائران اربعین حسینی صادر کرده و با ورود ۴ هزار زائر ایرانی موافقت کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، دبیرخانه هیئت دولت عراق بخشنامه جدیدی در خصوص ورود زائران اربعین حسینی صادر کرده و با ورود ۴ هزار زائر ایرانی موافقت کرده است.

متن بخشنامه به شرح زیر است:

بنا به توصیه نخست وزیر و رئیس کمیته عالی بهداشت و سلامت ملّی عراق، این کمیته بهداشتی مصوبه جدیدی را در خصوص ورود زائران به عراق به مناسبت زیارت اربعین صادر کرده است:

۱- فرودگاه های بین المللی بغداد و نجف اشرف تنها به ورود زائران اختصاص یابد.

۲- روادید به صورت مستقیم از سوی هیئت های دیپلماتیک در خارج از کشور صادر شود و اقامت در عراق تا تاریخ ۱۰ اکتبر می باشد.

۳- از هر کشور حد اکثر ۱۵۰۰ زائر می تواند وارد عراق شوند که باید از طریق شرکت های گردشگری مورد اعتماد انجام گیرد و مسئولیت خروج آنها از کشور نیز به عهده این شرکت هاست.

۴- موافقت با ورود ۲۵۰ موکب حسینی ایرانی به داخل اراضی عراق، به شرط اینکه شمار زائران از هر موکب بیش از ۱۰ نفر نباشد و تنها از گذرگاه مرزی زرباطیه (مهران) وارد شوند. همچنین ۱۵۰۰ زائر می توانند به صورت هوایی از فرودگاه های فوق الذکر وارد کشور شوند.

۵- باید مراکزی برای صدور اقامت و روادید در گذرگاه مرزی زرباطیه برقرار شود تا در موارد اضطراری مشکلات را برطرف کرده و تمامی اقدامات لازم را انجام دهند.

۶- روادید برای کسانی صادر می شود که دارای گذرنامه معتبر باشند.

۷- افزایش شمار سیستم ها در مراکز اقامت و گذرنامه در گذرگاه زرباطیه (مهران) و فرودگاه های بغداد و نجف اشرف.

۸- زائران باید در مراکز اقامت و گذرنامه آزمایش "PCR" ارائه دهند و مطئمن شوند که نتیجه آزمایش منفی است. حتماً آزمایش ۷۲ ساعت قبل از ورود به فرودگاه های عراقی انجام گیرد.

۹- فرماندهی عملیات مشترک مسئولیت استقرار نیرو های نظامی لازم را در گذرگاه مرزی زرباطیه (مهران) را به عهده می گیرد.

در همین حال ستاد ملی کرونا در کشورمان که تصمیم گیری نهایی در اینگونه مسائل را برعهده دارد هنوز مجوز زیارت اربعین را صادر نکرده است و بر اساس گفته‌های مسئولان بعید است چنین مجوزی صادر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مجتبی IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    0 1
    فقط کسی که پول داره بایدهوای بره کربلا ما که با ماشین میخمیم بریم ادم نیستسم
    • مریم IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
      0 0
      حالا یه امسال نرین چی میشه
  • میلاد IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    0 2
    اقا من زندگیمو میفروشم پول ازمایش کرونا و هواپیما میدم فقط چرا بلیط هواپیما نیست؟ چرا ازمایشگاه ها تست کرونا نمیگیرن؟ بعد. من برم ازمایشگاه تست بدم خودم حرونا نمیگیرم؟ چرا ازاد نمیکنین بریم قول میدیم صددرصد پروتکلهای بهداشتی سازمانهای بهداشتی رو رعایت کنیم جان خانوادتون بزارید بریم.