چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نوفرستی

حوزه/مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته ۲۲ هزار نفر از استان به اربعین حسینی اعزام شدند و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۲ هزار نفر به اربعین حسینی اعزام شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در بیرجند ، ابوالفضل نوفرستی، مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی، صبح امروز در دیدار دست‌اندرکاران و کارگزاران حج تمتع 97 استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: حدود 19 دستگاه فرهنگی استان و کشور در بحث خدمت‌رسانی به زائران حج تمتع همکاری می‌کنند.

وی ادامه داد: زائران اعزامی استان به حج تمتع در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است و امسال 12 کاروان زیارتی با 10 پرواز از فرودگاه بین‌المللی بیرجند به حج تمتع اعزام شدند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به رضایت زائران از حج امسال تصریح کرد: در حج سال 96 بیش از 24 کارگروه تشکیل شد و اعزام زائران حج تمتع را  آسیب‌شناسی کردند که نتیجه آن نیز یک حج آرام و خوب در سال جاری بوده است.

نوفرستی با بیان اینکه قبل از اعزام زائران به حج تمتع، آموزش و اطلاع‌رسانی به حجاج انجام شد، خاطرنشان کرد: در مجموع یک میلیون و 700 هزار نفر در کشور برای حج تمتع ثبت نام دارند.

وی ادامه داد: امسال 3 هزار زائر از استان به حج تمتع اعزام شدند که از این تعداد 48 درصد زن و 52 درصد مرد بودند و جوان‌ترین زائر در کشور 2 ساله و مسن‌ترین زائر نیز 113 ساله بوده است.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی عنوان کرد: در سال گذشته 33 نفر در کشور در حج تمتع فوت کردند، اما امسال 10 نفر فوتی در حج تمتع داشتیم که از این تعداد یک نفر از شهرستان درمیان بوده است.

نوفرستی با بیان اقدامات دشمن برای کمرنگ کردن پیاده روی اربعین حسینی تاکید کرد: دشمنی دشمنان جمهوری اسلامی ایران ادامه دارد که این اقدامات نشان از کینه آن‌هاست که قبل از جریان اربعین حسینی اقدامات کور تروریستی را انجام می‌دهند.

وی افزود: در سال گذشته 22 هزار نفر از استان به اربعین حسینی اعزام شدند و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود بیش از 22 هزار نفر به اربعین حسینی اعزام شوند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به بازگشایی دفتر موقت کنسولگری عراق در خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی هیجدهمین استان در کشور است که بزودی دفتر موقت کنسولگری عراق در آن مستقر می‌شود و ویزای زائران با سرعت بیشتری صادر خواهد شد.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha