جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی

حوزه/ حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین صافی گفت: من معتقدم که بُریدن پیوند های ارتباط با میراث، با قدیم و با تمدن، اقدام بسیار خطرناکی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»،حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی و متولی شرعی حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) در سخنرانی خود در همایش بین المللی العمید که به صورت مجازی در آستان مقدس عباسی برگزار شد، گفت: من معتقدم که بُریدن پیوند های ارتباط با میراث، با قدیم و با تمدن، اقدام بسیار خطرناکی است.

وی بر ضرورت آشنایی با شیوه های تحقیق و بررسی این شیوه ها، از جمله شیوه عقلی، شیوه استقرائی، شیوه تجربه و شیوه ریاضی تأکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین صافی ادامه داد: یک حرکت انسانی مداوم برای نیاز انسان به آموزش دادن، شناختن و یادگیری وجود دارد و این بررسی و آشنایی با شیوه های تحقیق و به روز کردن شیوه های قدیم به گونه ای که با زبان معاصر سازگار باشد، راه را هموار می کند.

نماینده آیت الله سیستانی تصریح کرد: مراحل تاریخی تأثیر مهمی در تحول شیوه های شناخت و تحقیق دارد، به شرطی که پژوهشگر نسبت به بیان افکار و دیدگاه هایی که تاریخ به جای گذشته، هوشیار و برحذر باشد و در دام افکار سلطه قرار نگیرد.

متولی شرعی حرم حضرت عباس (علیه السلام) در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه میراث بسیار مهم است و نباید در برخی از حالات خود را از میراث جدا کنیم، گفت: میراث وجود دارد، امّا مشکل این است که ما به آن عمل نکردیم و این نکته بسیار مهم است.

حجت الاسلام و المسلمین صافی بیان داشت: من معتقدم که بُریدن پیوند های ارتباط با میراث، با قدیم و با تمدن، اقدام بسیار خطرناکی است؛ چرا که ما را از روند تکامل طبیعی تمدن جدا می کند و تمدن یک روند رو به تحول و پیشرفت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha