شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آغاز همایش بین المللی علمی "العمید" در حرم حضرت عباس (ع)

حوزه/ مرکز پژوهش و مطالعات "العمید" وابسته به آستان مقدس عباسی، پنجمین همایش علمی بین المللی این مرکز را آغاز کرده که به مدّت سه روز و به صورت مجازی برگزار می شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»،مرکز پژوهش و مطالعات "العمید" وابسته به بخش امور فکری و فرهنگی آستان مقدس عباسی، پنجمین همایش علمی بین المللی این مرکز را با همکاری دانشگاه الکفیل و العمید آغاز کرده که به مدّت سه روز و به صورت مجازی برگزار می شود.

این همایش که با حضور ۱۴ کشور عربی و غیر عربی و در حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (ع) برگزار می شود، با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و سپس سرود آستان مقدس عباسی خوانده شد و بعد از آن حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی و متولی شرعی حرم حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) سخنرانی کرد.

در این مراسم عباس رشید الموسوی عضو کمیته اجرایی این همایش گفت: بیش از صد چکیده به این همایش ارسال شده و از میان ۵۴ پژوهش ارسالی، سی و پنج پژوهش برگزیده شد تا در جلسات همایش ارائه شود. امّا از میان پژوهش هایی که به زبان انگلیسی نوشته شده، یازده مورد در جلسات ویژه مورد بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: پژوهشگران از کشور هایی مثل جمهوری اسلامی ایران، انگلیس، آمریکا، کانادا، هند، مصر، فلسطین، مراکش، بحرین، عربستان سعودی، عمان، الجزایر و تونس در این همایش حضور یافتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha