چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024

اختتامیه هشتمین جشنواره فرهنگی بین المللی ربیع الشهادة(بهار شهادت) در کربلا با مشارکت بیش از 45 کشور جهان پایان یافت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، آئین اختتامیه این جشنواره در سالن خاتم الانبیاء(ص) متعلق به آستان مقدس امام حسین علیه السلام و با حضور شخصیت های دینی و دانشگاهی و هیئت های شرکت کننده به خصوص هیئت های خارجی که برای عرض ارادت به آستان امام حسین و برادرش ابی الفضل العباس علیهما السلام به عراق آمده بودند برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط مصطفی الغالبی آغاز شد و برنامه بعدی این مراسم سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید احمد صافی امام جمعه کربلا بود که به نیابت از آستان مقدس امام حسین و آستان مقدس حضرت عباس علیهما السلام سخنرانی کرد.

وی ابراز داشت: ما در آستانه پایانی هستیم که دوست نداریم از آن سخن بگوییم. نویسندگان و متفکران در نوشته های خود مقدمه و متن دارند، اما این جشنواره به لطف افکار و مشارکت شما سراسر معنا و ذی المقدمه بود، پس زهی سعادت بر ما به خاطر حضور شما. اما این رسم زمان است که هر آغازی پایانی دارد تا شروع دیگری رقم بخورد و اوضاع به همین منوال ادامه دارد و به همین خاطر است که این مراسم به اختتامیه نامگذاری شده است.

تولیت آستان حضرت عباس علیه السلام گفت: از کمیته برگزار کننده این جشنواره به خاطر تلاش فراوان پیدا و پنهان آنها و همچنین از تمام کارمندان و نیروهای دو آستان مقدس و مسؤولان محلی استان و دستگاه های امنیتی و مراکز بهداشتی و اهالی این دو شهر عزیز تشکر می­کنم. همچنین از رسانه های تصویری و رادیوها و مطبوعات که بدون وقفه فعالیت های این جشنواره را پوشش دادند سپاسگزارم.

وی از برگزار کنندگان جشنواره ربیع الشهادة درخواست کرد که توجه بیشتری به نقش امام سجاد علیه السلام داشته باشند و این امام بزرگوار سهم بیشتری در تحقیقات و پژوهش های این جشنواره داشته باشد.

سید احمد الصافیاظهار داشت: ما امیدواریم که محققان ارجمند در آینده ما را از تحقیقات ارزشمند خود در زمینه امام سجاد علیه السلام بهره مند کنند زیرا این جشنواره همزمان با ایام ولادت ایشان نیز می­باشد.

* پیام تولیت حرم حضرت معصومه(س) به جشنواره

برنامه بعدی، پیام تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیها اسلام بود که توسط شیخ جاسم المحمد نماینده گروه حاضر در جشنواره قرائت شد.

در این پیام آمده بود: چه زیبا است که آشنایی با حسین(ع) در سرزمین حسین(ع) و با روش حسین علیه السلام صورت گیرد، او کسی است که شعله فضیلت و ارزش را در دلها زنده کرد و لباس آدمیت بر تن انسان پوشاند و به فضیلت معنا بخشید.

در ادامه این پیام آمده بود: این جشنواره شاهد راستی این سخن است و سرتاسر آن مایه افتخار و مباهات است چون همه ذکر حسین علیه السلام بر لب دارند و این جشنواره و این روزها فراموش نشدنی است.

در ادامه مراسم اختتامیه قصیده ای در شأن حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام از سوی نجاح العرسان شاعر حسینی کربلایی قرائت شد.

* اهدای پرچم گنبد به کوهنورد پاکستانی

پس از آن تولیت دو آستان مقدس، پرچم گنبد امام حسین و برادرش ابوالفضل العباس را به خاطر احترام و قدردانی به آقای حسن أسد از پاکستان دادند. وی چندی پیش در تاریخ 12/5/2011م توانست در طول سه روز قله اورست را فتح کرده و پرچمی با نقش "یاحسین" را بر بالای این قله به اهتزار درآورد.

پس از آن قصیده ای در شأن امام حسین علیه السلام توسط شیخ فضل مخدر دبیر مجمع علمای جبل عامل و هماهنگ کننده جشنواره شعر عربی لبنان قرائت شد.

در ادامه، بیانیه کمیته برگزار کننده جشنواره توسط حاج علی الصفار یکی از اعضای این کمیته قرائت شد.

وی از تمام تلاش های صورت گرفته توسط کمیته های جشنواره و مسؤولان محلی کربلا و ادارات امنیتی و فرودگاه نجف و بغداد به خاطر همکاری آنها با خادمان سیدالشهدا تشکر کرد.

* تقدیر از رسانه های ارتباط جمعی

در پایان، تولیت دو آستان مقدس حسینی و عباسی، لوح های تقدیری را به تمام رسانه های حاضر اعم از ماهواره ای و شبکه های رادیویی و مطبوعات اهدا کردند. رسانه هایی همچون: کربلا، الفرات، الأنوار، المسمار، الفرقان، الولاية از آمریکا، النعیم، الغدیر، شرکت تولید فنی و خدمات رسانه ای الأضواء، العراقية، الأنوار2، الحرة عراق، الشرقية، الدیار، الاتجاه، الفیحاء، العهد، إذاعة العهد، الکوت، المنار، المسارالأولی، النجف الاشرف، الکوثر، بلادي، آفاق، لاحرية، السلام، السومرية، شبکه الامام الحسین علیه السلام، هولیر، العالم، اهل البیت علیهم السلام، الأنبار، الرشید، صلاح الدین، الوحدة و بغداد.

لازم به ذکر است که هشتمین جشنواره فرهنگی بین المللی بهار شهادت از زمان تاسیس آن در هفت سال پیش تا کنون به طور کامل توسط آستان مقدس امام حسین و حضرت عباس علیهما السلام و با هدف احیای سالروز میلاد امام حسین و برادرش ابوالفضل العباس علیهما السلام تامین اعتبار و برگزار شده است.

این جشنواره، امسال با افزایش کشورهای شرکت کننده روبرو شد به طوری که تعداد این کشور ها به 45 کشور عربی و غیر عرب رسید.

گزارش تصویری مرتبط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha