جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امید گنجه

حوزه/حجت الاسلام امید گنجه گفت: «راهیار» مُبلغی از جنس همان مردم محله است و سختی‌ها و دردسرهای مردم، سختی‌ها و مشکلات خود او است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یاسوج، در سفر حجت‌الاسلام سیدناصر میرمحمدیان قائم‌مقام‌فرهنگی‌ سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، حجت‌الاسلام گنجه به عنوان «راهیار استان کهگیلویه و بویراحمد» معرفی شد.

برای آشنایی با وظایف «راهیار» به سراغ حجت الاسلام گنجه رفتیم و با او به گفتگو نشستیم.

وی در همین خصوص به خبرنگار «حوزه» گفت: «راهیار» طرحی نو در سازمان تبلیغات است که در نشست شهید ذوالفقاری در مشهد با جمع بندی یک هزار و ۱۳۰ نظر نگاشته و سال ۹۹ عملیاتی شد.

وی ادامه داد: راهیار یک پشتیبان در تبلیغ است که با ارتباط مستمر با مبلغین،  مُبلغی را  از سطح یک امام جماعت ساده به یک امام محله می‌رساند که آن امام محله وظیفه هدایت همه اقشار مردم را در آن محله به عهده می‌گیرد و نسبت به مسائل اجتماعی و فرهنگی دغدغه دارد و درصدد رشد آن محله برمی‌آید.

گنجه بیان کرد: امروزه با تشکیل اجتماعات بزرگ و شهرهای پرجمعیت و دارای مناطق حاشیه‌نشین هر محله باید یک هادی در تراز انواع تکثرات در آن محله داشته باشد و راهیار با رصد مبلغین موفق در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی، الگوهای موفق را به سایر مبلغین معرفی می‌کند و انها را عملا به رشد می‌رساند.

وی در ادامه تعریف وظایف راهیار گفت: راهیار در واقع یک سرشبکه در شبکه تبلیغ است که درصدد ارتقای یک امام‌جماعت ساده به امام محله با دغدغه‌ی بالنده کردن آن محله است.

این فعال فرهنگی به ویژگی‌های «راهیار» اشاره کرد و با بیان اینکه ویژگی‌های راهیار همان ویژگی‌های رسول الله(ص) است، افزود: «راهیار» مُبلغی از جنس همان مردم محله است و سختی‌ها و دردسرهای مردم، سختی‌ها و مشکلات خود او است.

گنجه به  دیگر ویژگی‌های راهیار اشاره و خاطرنشان کرد: (پیامبر) پزشکی است که با طبّ خویش پیوسته در گردش است، داروها و مرهم‌های خود را به خوبی آماده ساخته و ابزار داغ کردن را (برای سوزاندن‌ زخم ها) تفتیده و گداخته کرده است، تا بر هر جا که نیاز داشته باشد بگذارد؛ بر دل های کور، بر گوش های کر، بر زبان های گنگ، او با داروهای خویش بیماران غفلت زده و سرگشته را رسیدگی و درمان می‌کند، همان هایی که از فروغ حکمت بهره نگرفته و اندیشه خود را به انوار دانش هایی که اعماق جان را روشنی بخشد، تابان و فروزان نکرده‌ اند. آنگاه که امام محله شمه‌ای از این ویژگی ها را دارا شد، مردم حس می‌کنند این مبلغ حقیقتا امامی مشکل‌گشا در محله است و محل مراجعات خواهد شد و تعیُناََ به امامت می‌رسد نه اینکه کسی او را به این منصب نصب کند.

گنجه خاطرنشان کرد: آن گاه که مبلغ به این درجه رسید راهیار توانسته او را در مسیر امام شدن یاری کند و مسجد و جایگاه آن ارتقا پیدا کند و کارکردهای مهم مسجد محقق بشود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    0 0
    گنجه در مورد سختی ها و زندگی متاهلی این مبلغ هم فکری اندیشیده