شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام رضا غلامی

حوزه/ مسئول عملیات شهید سلیمانی بنیاد هدایت گفت: در قالب عملیات شهید سلیمانی، توانمندسازی امامان محله، روستا و پایگاه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفت تا در صورت بروز و شیوع بحران‌های دیگر امامان به مرحله‌ای از آگاهی و توانمندی رسیده باشند که خود مدیریت و کنترل محله یا روستا را به دست بگیرند.

حجت‌الاسلام رضا غلامی،‌در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،گفت:به دنبال مطالبه رهبر معظم انقلاب برای مقابله با کرونا و خدمت‌رسانی به نیازمندان، عملیات شهید حاج قاسم سلیمانی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی کشور آغاز شده و اقدامات ویژه نهادهای فرهنگی در این راستا تا سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی ادامه دارد.

وی در ادامه افزود: آموزش و پیشگیری از شیوع کرونا، قطع زنجیره انتقال،‌ حمایت و خدمات‌رسانی به خانواده‌های آسیب دیده از کرونا و رزمایش مواسات در دستور کار سازمان تبلیغات قرار گرفت و بنیاد هدایت به عنوان مسؤول کارگروه مسجد ستاد مرکزی انتخاب شد.

حجت‌الاسلام غلامی اظهار داشت: از آنجا که موضوع اصلی و جدی در بنیاد هدایت ارتقاء امام و شبکه‌سازی است،‌ این دو مهم در قالب طرح شهید سلیمانی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: افزون بر برنامه‌های اشاره شده در طرح شهید سلیمانی، توانمندسازی امامان محله، روستا و پایگاه‌های اجتماعی نیز مورد توجه قرار گرفت تا در صورت بروز و شیوع بحران‌های دیگر امامان به مرحله‌ای از آگاهی و توانمندی رسیده باشند که خود مدیریت و کنترل محله یا روستا را به دست بگیرند.

مسئول عملیات شهید سلیمانی بنیاد هدایت خاطر نشان کرد: یکی از اهداف بنیاد این است که امام محله با شبکه‌سازی و استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مردمی یک نیروی واکنش سریع و آماده به خدمت در حل مسأله های محله داشته باشد، از این ‌رو یکی از مسائل جدی در این عملیات این بود که شبکه‌های امام محله‌ای خود را به سمت توانمندسازی در شناسایی و اولویت‌بندی و برنامه‌نویسی برای حل مسأله پیش ببریم.

وی یادآور شد: طبیعتاً الگو و مصداق عینی این بستر عملیات، شهید حاج قاسم سلیمانی است و ما هدفی کلان‌تر را در پیش داریم تا امام را کنشگر فعالی ببینیم که مدیریت محله را در اختیار دارد.

حجت‌الاسلام غلامی با بیان‌ این‌که برای رسیدن به این هدف چند رویکرد جدی را در دستور کار قرار داده‌ایم، ابراز داشت: مرکز توانمندسازی بنیاد هدایت محتواهای پشتیبان را برای این عملیات تدارک می‌بیند و آماده می‌کند.

وی ادامه داد: مرکز رسانه و گفتمان‌سازی بنیاد هدایت محتواهای انگیزشی، آموزشی و ترویجی تولید می‌کند و در کنار آن امامان فعالی که در کف میدان کار می‌کنند را تجربه نگاری و الگوسازی و معرفی می‌کند.

مسئول عملیات شهید سلیمانی بنیاد هدایت در پایان گفت: معاونت راهبری بنیاد هدایت، محصولات و تولیدات ارائه شده را از طریق شبکه راهیاری در سه لایه منطقه‌ای، استانی و شهرستانی بین امامان توزیع می‌کند و برای حل مسائل در کف میدان به امامان مشورت می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha