پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
طباطبایی

حوزه/ امام جمعه اصفهان با بیان اینکه وظیفه حکومت اسلامی است که به فقرا اعم از جوان و پیر رسیدگی کند، گفت: دولت‌ها می‌توانند نقش مؤثری در تجمیع فعالیت‌ها و کمک‌های مردمی داشته باشند و این منابع مالی را به صورت صحیح برای توانمندسازی افراد اختصاص دهند.   

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد، صبح امروز در دیدار مدیرکل امور اجرایی زکات کشور با اشاره به فعالیت سازمان‌ها، ارگان‌ها، خیریه‌ها و گروه‌های مردمی مختلف اظهار داشت: معتقد هستم که همه این حمایت‌ها به صورت متمرکز در کشور و زیر نظر یک دستگاه انجام شود، تا بتوان به خوبی و به صورت مستمر از نیازمندان حمایت کرد و توانمندسازی آنان به صورت کامل صورت گیرد.

وی افزود: همه فعالیت‌های خیرخواهانه می‌تواند زیر نظر کمیته امداد انجام شود و کمیته امداد هم با تشکیل بانک اطلاعاتی جامع از نیازمندان به صورت مستمر و با رعایت عدالت از همه آنان حمایت کند؛ هم اکنون فعالیت‌هایی که انجام می‌شود به صورت جداگانه و پراکنده است و ممکن است یک فقیر از سوی چند سازمان و گروه‌ مردمی حمایت شود و دیگری هیچ خدمتی دریافت نکند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه باید از موازی کاری پرهیز کرد، تصریح کرد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی، ستاد زکات هم می‌تواند با همکاری کمیته امداد مبالغی که جمع‌آوری می‌شود را برای تهیه جهیزیه نوعروسان نیازمند اختصاص دهد.

آیت‌الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه وظیفه حکومت اسلامی است که به فقرا اعم از جوان و پیر رسیدگی کند، یادآور شد: دولت‌ها می‌توانند نقش مؤثری در تجمیع فعالیت‌ها و کمک‌های مردمی داشته باشند و این منابع مالی را به صورت صحیح و برای توانمندسازی افراد اختصاص دهند.   

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور هم در این دیدار اظهار داشت: ۱۱ سازمان و نهاد عضو شورای زکات هستند و کمیته امداد قائم‌مقام و دبیر ستاد است.

حجت‌الاسلام محمدطاها مهری گفت: قانون زکات در سال ۱۳۹۰ تصویب شده است، اما آن‌گونه که باید و شاید به آن پرداخته نشده است که انتظار می‌رود با همکاری کمیته امداد، شورای زکات در استان‌ها بیش از پیش تقویت شود.

وی افزود: امسال حدود ۲۹ میلیارد تومان زکات اعم از زکات واجب، مستحب، فطریه، کفارات و غیره جمع‌آوری شده است که این مبالغ در همان روستاها، محلات، دهستان‌ها و شهرها مصرف می‌شود، همچنین ۷۰ درصد مصرف زکات برای کمک جهیزیه، معیشت و کمک تحصیل اختصاص داده شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha