جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کرسی

حوزه/ مسئول واحد فناوری و تحقیقات معاونت پژوهش حوزه علمیه اصفهان از برگزاری کرسی آزاداندیشی «نقد رَوَند آموزش مهارت‌های پژوهشی در حوزه علمیه اصفهان» ویژه اساتید پژوهشی و آموزشی خبر داد.

حجت الاسلام رسول ملکیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» دراصفهان، پیرامون برنامه های معاونت پژوهش در بخش کرسی های آزاداندیشی، اظهار کرد: کرسی آزاداندیشی «نقد رَوَند آموزش مهارت های پژوهشی در حوزه علمیه اصفهان» با همکاری خانه کرسی های نظریه پردازی اندیشی حوزه علمیه اصفهان، مدرسه علمیه شهید طباطبایی نژاد و معاونت پژوهش حوزه علمیه اصفهان در مرکز مدیریت حوزه علمیه با حضور اساتید موافق و منتقد برگزار شد.

وی با بیان اینکه تالیف کتاب های پژوهشی در سال های اخیر در حوزه علمیه اصفهان روند صعودی داشته و با تأکید بر ضرورت تقویت بستر پژوهشی طلاب در حوزه علمیه، گفت: حوزه علمیه اصفهان بنا بر تعیین برنامه آموزشی که برای پایه سوم حوزه، مهارت متن پژوهی و برای پایه ششم مهارت مقاله نویسی و برای پایه هشتم، مهارت پایان نامه نویسی است، سه کتاب مختلف در این زمینه ها تالیف نموده است.

مسئول واحد فناوری و تحقیقات معاونت پژوهش حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: کتاب «درسنامه درست نویسی و متن پژوهی توصیفی» برای پایه سوم، کتاب «گذری بر اصول مقاله نویسی» برای پایه ششم و کتاب «تدوین پایان نامه و شیوه ها و مهارت ها» برای پایه هشتم توسط حوزه علمیه اصفهان تالیف شده است.

وی افزود: کرسی آزاداندیشی اخیر تحت عنوان «نقد رَوَند آموزش مهارت های پژوهشی در حوزه علمیه اصفهان» با محوریت نقد کتاب پایه سوم و ششم حوزه علمیه اصفهان و با حضور حجت الاسلام والمسلمین مصطفی شریفیان برای مخاطبین به صورت وبینار و مجازی برگزار شد.

حجت الاسلام ملکیان در تشریح مخاطبین شرکت کننده در این کرسی آزاداندیشی ابراز کرد: معاونین پژوهشی مدارس علمیه استان، اساتید آموزش و پژوهش و همچنین اساتید ارزیاب پژوهش های علمی حوزه علمیه اصفهان به صورت مجازی در این کرسی آزاداندیشی شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: استاد شریفیان در این کرسی آزاداندیشی هم نقد ساختاری و هم نقد محتوایی این کتب تالیف شده را بیان کرد و در پایان کرسی به سؤالات حضار پاسخ داد.

مسئول واحد فناوری و تحقیقات معاونت پژوهش حوزه علمیه اصفهان در توضیح اهداف این کرسی آزاداندیشی بیان کرد: ترسیم الگوی صحیح و کاربردی جهت تقویت مهارت پژوهشی طلاب، ارزیابی و نقد متون کنونی(به ویژه کتاب های متن پژوهشی و موضوع پژوهشی)، پیشنهادهای مطلوب جهت اصلاح و تکمیل کتا بهای آموزشی و بیان گونه صحیح بودجه بندی زمانی و واحدهای درسی جهت مقاله نویسی از جمله اهداف بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha