جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ دیدار مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه با حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی

حوزه/، نماینده حضرت آیت‌الله سیستانی، با اشاره به وضعیت نامطلوب  معیشت طلاب و مبلغان حوزوی گفت: باید به مشکلات معیشتی طلاب توجه داشته باشیم و راهکارهای پایداری برای حل این مسئله بیابیم.

به گزارش ‌خبرنگار خبرگزاری ‌حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ‌سیدجواد شهرستانی، در دیدار قائم مقام فرهنگی تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی و مدیر عامل بنیاد هدایت با اشاره به وضعیت نامطلوب  معیشت طلاب و مبلغان حوزوی گفت: باید به مشکلات معیشتی طلاب توجه داشته باشیم و راهکارهای پایداری برای حل این مسئله بیابیم.

نماینده حضرت آیت‌الله سیستانی، در بخش دیگری از سخنان خود افزود: برخی از افراد در صدد هستند بین مراجع بزرگوار تقلید اختلاف ایجاد کنند اما بصیرت مراجع مانع تحقق اهداف آنها می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی اظهار داشت: رابطه بسیار خوب و مستحکمی میان رهبر معظم انقلاب اسلامی و حضرت آیت‌الله سیستانی وجود دارد و اگر چه برخی افراد چشم طمع دارند که این ارتباط را از بین ببرند، ولی به لطف خدا این ارتباط روز به روز قوی‌تر شده است.

وی تصریح کرد: حفظ نظام اسلامی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اگر خدای ناکرده روزی نظام اسلامی آسیب ببیند، همه آسیب می‌بینند و باید دست به دست هم بدهیم از آن محافظت کنیم.

 در بخشی از این دیدار، حجت‌الاسلام سید ناصر میرمحمدیان به ارائه گزارشی از برنامه‌های فرهنگی تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی پرداخت و برخی از آثار و برکات فعالیت‌های تبلیغی روحانیان در سراسر کشور را مطرح کرد.

وی در ادامه برخی از مسائل و مشکلات پیش روی روحانیان در بحث تبلیغ را مطرح کرد که نماینده تام‌الاختیار حضرت آیت‌الله سیستانی در ایران،‌ برای رفع آن قول مساعدت و همکاری داد.

قائم مقام فرهنگی تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی در حاشیه این دیدار از موزه امام علی (ع) _ موزه آثار اهدایی به حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی _ که به همت ایشان راه‌اندازی شده است، بازدید کرد.


ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    2 0
    الان من نزدیک سه ماه رنگ گوشت نه من و نه بچه هام دیدند شرمنده زن و بچه هام هستم
  • داود محمدی IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    سلام خدا قوت ببخشید دراین وضعیت اقتصادی و مشکلات سلامتی وسختی معیشت طلاب قطع کردن شهریه طلبه ها درسته واقعا ما همینطور شرمنده خانواده هستیم حالا این شهریه هم قطع شده بخدا روی رفتن به منزل رو ندارم فرزند شهیدم 3فرزند دارم 2تا دبیرستانی و 1دبستانی 24سال سابقه حوزه و طلبگی 12سال سابقه روحانی طرح هجرت نمیدونم چکار کنم شماره محفوظ
  • NL ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    0 0
    حاج اقای عزیز ... راهکار پایدار برای عزیزان طلبه را پیشنهاد می کنم: ۱/ اگر ورودی ها رو کاهش بدین بخشی از موضوع حل میشه. البته این کار رو دولت در بدنه خودش هم کرده. ۲/ چرا عزیران طلبه نباید شاغل باشند ؟ ۳ ساعت درس در روز و ۲ ساعت مباحثه انهم فقط در حداکثر ۶ ماه سال واقعا شغل است؟ سیره اسلاف طلبه ها هم چنین بوده؟ از این فرصت کرونا استفاده کنید و برای زن و بچه های این قشر عزیز سرپرستی کارمند یا کارگر یا کاسب یا..‌ بالاخره شاغل درست کنید که مجبور نباشند نان دین بخورند. وفقکم الله.
  • محمد IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    0 0
    سلام احسنت
  • م، ص IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    1 0
    سلام، پسرم 7 سال است که به حوزه رفته، ودرامد خاصی هم ندارد، همسرم هم کارگر است، جوانم در شرف زن گرفتن است با این اوضاع و احوال مسکن و اجاره بها، وقیمتها من چطور او راسر وسامان دهم، مگر یک فرد روحانی در مملکت اسلامی نباید از امکانات حقوقی خاصی برخوردار باشد،تا از پس خودش برآید، ومثل مستمند زندگی نکند، شهریه پایین پانصد تومن ماهیانه پول پوشک و شیرخشک بچه هم نمی‌شود، چه رسد به اجاره وخرجهای دیگر،چرا برای هر روحانی حقوق کارمندی نباید باشد؟
  • امیر IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    0 0
    بنده ی طلبه پایه 9هستم شهریه ایت الله سیستانی ک ب طلاب میده ما ک چند ماه هست نگرفتیم یعنی میکن نیومده. کاشکی شهریه ایت الله میود روی کارت طلاب ک یه کم ب طلاب بشه تو این وضیعت بد مالی کمک بشه. باتشکر از ایت الله و نماینده اش
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    0 0
    سلام. تغییر معیشت طلاب به شعار نمیشه، حاج آقای شهرستانی میلیونها نفر از تجّار و اعراب عراقی و کویتی به شما مراجعه می کنند و وجوهات پرداخت می کنن و شما هم برای چاپ کتاب این و اون استفاده می کنید و... فعلاً این کارها رو تعطیل کنید و خودتون بانی بخش اعظمی از شهریه ها بشوید... چرا جلسه می گیرید و شعار می دید؟ خیلی دلسوز هستید برید زندگی طلبه ها رو ببینید که همه شرمنده خانواده هاشون هستن.
  • موسوي IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    0 0
    سلام عليكم درسته ماطلبها خيلي وضعمان سخت هست اما چند نکته باید در نظر گرفت یک:وعلی علمائنا بالزهد والنصیحه طلبه باید زاهد باشه . دو :طلبه خودش باید تلاش کنه ...نمیشه همش از بیت المال پدر بنده از شگردان امام ره در نجف بودن و۱۵۰سال نماز استجاری خوندان ... تازه طلبه باید مثل اقشار عادی مردم‌باشه ورفاه زدگی او از دین ومردم جدا می کنه