جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
راه اندازی کارگاه خیاطی

حوزه/ امام محله‌ی محله کدیور شهر سمنان گفت: یک کارگاه خیاطی دایر کرده‌ایم که به صورت مستقیم و غیر مستقیم نزدیک به ۳۰ تا ۳۵ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

حجت‌الاسلام مرتضی غائبی،‌ امام محله‌ی محله کدیور شهر سمنان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به فعالیت‌های خود، گفت: یکی از مهم‌ترین کارهایی که یک امام محله می‌تواند انجام دهد و پیگیری کند، بحث توانمندسازی خانواده‌ها به ویژه‌ خانواده‌های کمتر برخوردار است.

وی ادامه داد: ما از سه سال پیش که در این محله فعالیت خود را شروع کردیم به مسأله توانمندسازی خانواده‌ها اهمیت داده و با هماهنگی سازمان فنی و حرفه‌ای کلاس‌های سرمه‌دوزی، بافتنی، رزین، گلیم‌بافی و خیاطی را برگزار کردیم.

حجت‌الاسلام غائبی اظهار کرد: برای کسانی که گواهی رسمی سازمان فنی و حرفه‌ای را دریافت کرده و در کار خود توانمند شده‌اند از طریق خیران وام گرفته و کارگاه راه‌اندازی کردیم تا بتوانند کسب درآمد کنند.

وی با تشکر از حمایت‌های بسیج سازندگی ادامه داد: از ابتدای اسفندماه که بحث کرونا جدی شد و با توجه به گزارش‌هایی که درباره کمبود ماسک در کشور عزیزمان و سایر کشورها می‌رسید، کارگاه تولید ماسک را راه‌اندازی کردیم تا از این جهت کمبودی به وجود نیاید.

امام محله‌ی محله کدیور شهر سمنان ابراز داشت: یک کارگاه خیاطی دایر کرده‌ایم که به صورت مستقیم و غیر مستقیم نزدیک برای ۳۰ تا ۳۵ نفر اشتغال ایجاد کرده است؛ در این کارگاه از ماسک و گان شروع کردیم و به تولید لباس کار رسیدیم، همچنین تولید لباس‌های نظامی در این کارگاه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از بانوانی که در کلاس‌های آموزش خیاطی شرکت کرده با کمک خیران چند دستگاه چرخ خیاطی تهیه کرده و کارگاه تولید وسائل پارچه‌ای آشپزخانه را دایر کرده است، به طوری که محصولات خود را به صورت روزانه به تهران و سایر شهرستان‌ها ارسال می‌کند.

فعالیت‌های بهداشتی

امام محله‌ی محله کدیور شهر سمنان افزود:  با شیوع بیماری منحوس کرونا،‌ الزامات مختلف دیگری به وجود آمد،‌ برادران بسیجی که به منازل بیماران کرونایی رفته یا فضاهای عمومی و پارک‌ها را ضدعفونی می‌کردند با مشکل کمبود گان روبرو بودند که سریع اقدام به دوخت گان کردیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های طلاب در زمان شیوع کرونا خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز و اقتضائاتی که به وجود آمد یک گروه جهادی در حوزه علمیه سمنان راه‌اندازی شد که اقدام به تغسیل و تکفین اموات کرونایی کردند.

حجت‌الاسلام غائبی یادآور شد: این‌که اساتید و طلاب حوزه‌ علمیه با ایثار جان خود به این کار پرداختند،‌باعث تسکین آلام و دردهای مردم شد و بسیاری از افراد تحت تأثیر این اقدام قرار گرفته و قدردان روحانیت شدند.

راه‌اندازی موکب

وی با اشاره به فعالیت‌های این محله در ایام اربعین ادامه داد: موکب شیفتگان امام حسین(ع) در ایام اربعین در نجف اشرف مستقر می‌شود و به زائران عتبات عالیات خدمت‌رسانی می‌کند، این موکب هنگام وقوع سیل در خوزستان به یاری هم‌وطنانمان شتافت و با اسکان سیل‌زدگان و پخت غذای گرم خدماتی را ارائه کرد.

امام محله‌ی محله کدیور شهر سمنان یادآور شد: با شیوع کرونا موکب شیفتگان امام حسین(ع) هر پنج‌شنبه شب اقدام به پخت ۳۱۳ دست غذا می‌کند و آن را در محلات مختلف و حاشیه‌ای شهر که کمتر برخوردار هستند توزیع می‌کند.

وی ادامه داد: در راستای فراخوان رهبر معظم انقلاب پیرامون مواسات و همدلی و کمک‌های مؤمنانه بسته‌های معیشتی آماده شد و در میان خانواده‌های نیازمند و همچنین خانواده‌های آُسیب‌دیده از بحث کرونا تقسیم شد،‌ اگرچه قبل از آن هم بسته‌های معیشتی به صورت ماهیانه در میان خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شد.

راه‌اندازی تشکیلات در قلب افراد خیر و نیک‌اندیش

امام جماعت مسجد قائمیه سمنان با بیان این‌که برای خدمت به مردم نیاز به راه‌اندازی تشکیلات عریض و طویل نیست، تصریح کرد:برخی گمان می‌کنند برای حل مشکلات و گرفتاری‌های مردم نیاز به راه‌اندازی تشکیلات عریض و طویل و ایجاد ساختار و بوروکراسی اداری است.

وی ادامه داد: برای حل مشکلات و مسائل مردم کمیته‌های مختلفی در مسجد محل راه‌اندازی شده است و افراد خیر و نیک‌اندیش بدون راه‌اندازی دفتر و .... به خدمات‌رسانی مشغول هستند، در حقیقت بهترین دفتر و ساختمان را در قلب خود برای خدمت‌رسانی و رفع مشکلات و گرفتاری‌های مردم ایجاد کرده‌اند.

 حجت‌الاسلام غائبی یادآور شد: به طور مثال برای بیماران نیازمند تدبیری اندیشیده شد و با هماهنگی بیمارستان دولتی شهر، بیماران نیازمند به بیمارستان معرفی شده و از خدمات رایگان یا با تخفیف استفاده می‌کنند.

وی با بیان این‌که خدمات این محله، سایر محلات شهر را نیز در برمی‌گیرد ادامه داد: برای کودکان نیازمند در طول سال لوازم‌التحریر تهیه می‌شود، ‌همچنین به افراد معتاد جهت ترک اعتیاد مشاوره داده می‌شود و وقتی فردی مستعد ترک کردن است به مراکز ترک اعتیاد معرفی می‌شود و خانواده‌های آنان تحت حمایت و پوشش قرار می‌گیرند.

امام محله‌ی محله کدیور شهر سمنان با اشاره به این‌که تقسیم آب سمنان را فردی روحانی به نام شیخ علاء‌الدوله سمنانی برای رفع اختلافات و جنگ و دعوا بین مردم انجام داده است،‌ بیان کرد: با هماهنگی شهرداری یک آب‌انبار قدیمی احیاء شد و در کنار آن خانه‌ای ۴۰۰ متری مرمت و بازسازی شد تا موزه آب سمنان راه‌اندازی و از خدمات این روحانی سمنانی تجلیل شود.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین خانه تاریخی سمنان برای حضور و تفریح خانواده‌ها تبدیل به باغ گل نرگس می‌شود، که ۵۰۰ متر زیربنا و دو هزار متر به صورت باغ است، همچنین خرابه‌های محله که محل ریختن زباله‌ها و اجتماع معتادان بود، تبدیل به یک پاتوق محله بسیار زیبا شده است.

حجت‌الاسلام غائبی یادآور شد: کوچه‌باغ‌ها سنگ‌فرش شده است،‌مدرسه طبیعت برای دانش‌آموزان آماده شده است، اولین بوستان باغ محله در محله کدیور سمنان احداث و آماده شده است، همه درختان این بوستان، درختان میوه مثل انار و انجیر که بومی سمنان هستند در آن کاشته شده است.

وی ادامه داد: همچنین بوته‌های خوراکی مثل بادمجان و گوجه در این بوستان کاشته می‌شود تا مردم بیایند و از آن استفاده کنند،‌ این پروژه‌های بزرگ به همت شهرداری در حال احداث و بهره‌برداری است و از جمله کارهای بی‌نظیری است که در منطقه کمتر برخوردار و جنوب شهر اجرایی شده است.

 امام محله‌ی محله کدیور شهر سمنان با اشاره به ثمرات و برکات این طرح‌ها بیان داشت: حضور خانواده‌ها و مردم در محله باعث امنیت بیشتر محل می‌َشود و محله را برای افراد خلاف‌کار نا امن می‌کند، این امنیت سبب جذب گردشگران شده و اسباب آبادانی منطقه و محل می‌َشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha