جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید حسن فاضلیان

حوزه زمانی که آیت الله موسوی همدانی از امام(ره) حکم امامت جمعه را دریافت کردند و از آنجایی که مرحوم پدرم قبل از آن به عنوان امام جمعه همدان حضور داشتند، آیت الله موسوی با وجود آنکه می‌توانستند از ساوه به همدان بیایند، اما به احترام آیت الله فاضلیان همراه با علمای همدانی مقیم قم از طرف ملایر به همدان آمدند تا اول با ایشان دیدار کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام سید حسن فاضلیان، شب گذشته در مراسم بزرگداشت آیت الله فاضلیان(ره) و آیت الله موسوی همدانی(ه) امام جمعه اسبق همدان، با تشکر از ابراز همدردی و همراهی‌ مردم در روزهای گذشته با بیت آیت الله فاضلیان، اظهار داشت: باید از پیام پر از محبت و الطاف رهبر معظم انقلاب که تسلی خاطر ما بودند و مراجع معظم تقلید به خصوص مرجع عالیقدر حضرت آیت الله نوری همدانی که در این شرایط سخت خودشان را به نماز پدرم رساندند، تشکر ویژه‌ای داشته باشم.

وی با اشاره به اینکه در طول این چند روز مورد لطف و محبت بسیاری از مردم چه به صورت حضوری و چه در فضای مجازی قرار گرفته‌ایم، گفت: به لحاظ شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری مراسم وجود ندارد و لذا درخواست ما از تمامی علاقمندان به حاج آقا، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

حجت الاسلام فاضلیان افزود: آیت الله فاضلیان(ره) زمانی که برای تدریس در جمع طلاب حاضر می‌شدند، آنچنان مراقب حق‌الناس بودند که سعی می‌کردند پای خود را بر روی کفش دیگران نگذارند؛ حال چه طور روح این مرد حاضر می‌شود کسی در مجلس ایشان بیمار شود؟ بنابراین نه ایشان و نه بیت ایشان راضی نیستند که کوچک‌ترین آسیبی به احدی از مردم عزیز برسد.

وی به بیان مشترکات بین آیت الله فاضلیان(ره) و آیت الله موسوی همدانی(ره) پرداخت و گفت: این دو بزرگوار هر دو با هم در یک زمان وارد حوه علمیه آخوند شدند و از ابتدای طلبگی شاگرد مکتب علمی آخوند ملا علی همدانی بودند.

فرزند مرحوم آیت الله فاضلیان تصریح کرد: موضوع دوم در خصوص رابطه این دو عالم همدانی مربوط به زمانی است که آیت الله موسوی از امام(ره) حکم امامت جمعه را دریافت کردند و از آنجایی که مرحوم پدرم قبل از آن به عنوان امام جمعه همدان حضور داشتند، آیت الله موسوی همدانی در سفر خود به همدان با وجود آنکه می‌توانستند از ساوه به همدان بیایند، اما به احترام آیت الله فاضلیان همراه با علمای همدانی مقیم قم از طرف ملایر به همدان آمدند تا اول با ایشان دیدار کنند و سپس به همدان بیایند.

وی، سومین ویژگی مشترک این دو استاد حوزه علمیه همدان را حضور در جبهه‌های دفاع مقدس برشمرد و مطرح کرد: هر دو یار و یاور و پشتیبان رزمندگان بودند و در مراسم اعزام به جبهه‌های نبرد در کنار یکدیگر، یکی از آنها رزمندگان را در آغوش می‌گرفت و دیگری رزمندگان را از زیر قرآن راهی می‌کرد و در جبهه‌ها و خط مقدم نیز هر دو مرشد رزمندگان فی سبیل الله بودند.

 استاد حوزه علمیه همدان در پایان با تسلیت شهادت دو تن از اعضای کادر درمانی استان همدان، عنوان کرد: در مدتی که پدرم در بیمارستان بستری بود مشاهده می‌کردم که چه طور کادر بیمارستان به عنوان مجاهدان خط اول جبهه سلامت در حال تلاش و جهاد بودند و لذا از همه مردم می‌خواهم تا با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی یاور این عزیزان باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha