پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید جلال رضوی مهر

حوزه/ رئیس مجمع طلاب و فضلای همدانی گفت: نقش آیت الله فاضلیان چه در دوران مبارزه با رژیم پهلوی و پیروزی انقلاب و چه پس از آن در دوران دفاع مقدس که با حضور سنگر به سنگر خود در خط مقدم روحیه بخش رزمندگان بود، و حتی در سال های پس از جنگ، بسیار برجسته می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر، شب گذشته در مراسم بزرگداشت آیت الله فاضلیان(ره) و آیت الله موسوی همدانی(ره) با تاکید بر لزوم برگزاری چنین مراسماتی، اظهار داشت: نسل جوان و مردم استان همدان باید با این شخصیت‌های بزرگ آشنا شوند و لذا برگزاری اینگونه مراسمات به معرفی بهتر این بزرگان در جامعه بسیار کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه آیت الله فاضلیان و آیت الله موسوی در تمام لحظات عمر خود اهل تقوا بودند، گفت: آیت الله موسوی همدانی با شخصیت جامعی که داشتند دارای ابعاد روحی و معنوی بودند. آیت الله فاضلیان نیز عالمی یک پارچه نور بودند و لذا هر دو این علما را باید منشا رحمت و برکت در خطه غرب کشور نامید.

رئیس مجمع طلاب و فضلای همدانی با اشاره به اینکه زندگی هر یک از این دو عالم را باید در ابعاد مختلف مورد مطالعه قرار داد، خاطر نشان کرد: ایشان در سنگر دفاع از نظام و استمرار حیات سیاسی و معنوی اهل بیت(علیهم السلام) توانستند، با حضور خود در میان مردم جلوه‌های عملی اهل بیت(ع) و سبک زندگی اسلام ناب را به نمایش بگذارند.

وی به خاطره ای از آیت الله موسوی همدانی اشاره کرد و یادآور شد: یک بار در منبر، نام ایشان را در مسجد جامع همدان بردم و پس از اینکه مراسم تمام شد و بنده به منزل برگشتم، ایشان با نهیب از من خواست تا هرگز در مجلسی که برای اهل بیت(ع) است، کس دیگری را توصیف نکنم و نام نبرم.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه افزود: تربیت شدگان مکتب اهل بیت(ع) به گونه‌ای هستند که می توانند علاوه بر خودسازی، با استفاده از علوم اهل بیت دستگیری کنند و دیگران را هم در این مسیر تربیت کنند.

وی با بیان اینکه عالمان بزرگ دین اینگونه بر نفس خود مسلط بودند، گفت: آیت الله فاضلیان(ره) نیز همان طور که رهبر معظم انقلاب در پیام خود نیز به آن اشاره کردند، پدری مهربان و متصدی ارشاد، معنویت و هدایت جوانان به سیاست ناب بودند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر تصریح کرد: نقش آیت الله فاضلیان(ره) چه در دوران مبارزه با رژیم پهلوی و پیروی انقلاب و چه پس از آن در دوران دفاع مقدس که با حضور سنگر به سنگر خود در خط مقدم روحیه بخش رزمندگان بود، و حتی در سال های پس از جنگ، بسیار برجسته می باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha