پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله فاضلیان

حوزه/ مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان همدان در پیامی رحلت آیت الله سید رضا فاضلیان را به مقام معظم رهبری، آیت الله العظمی نوری همدانی، بیت شریف ایشان و همچنین حوزه های علمیه استان و مردم شریف همدان تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان همدان در پیامی رحلت آیت الله سید رضا فاضلیان را به مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی، بیت شریف ایشان و همچنین حوزه های علمیه استان و مردم شریف همدان تسلیت گفت.

متن پیام به این شرح است: 

«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ»

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ

مجاهد نستوه، عارف کامل و فاضل وارسته حضرت آیت الله فاضلیان به ملکوت اعلا پیوست؛ شخصیتی که دارای ابعاد گوناگون علمی، فرهنگی، عرفانی، اخلاقی و اجتماعی بود. ایشان نه فقط برای مردم شریف همدان و ملایر بلکه نمونه بارز و مثال زدنی برای اهل تقوا و اهل علم بود و ایامی که در محضر ایشان به محضر برخی از آیات و مراجع می‌رسیدیم از نزدیک شاهد بودیم که چگونه مراجع معظم تقلید به ایشان التماس دعا گفته و بر تقوا و نورانیت ایشان و تهجد و عبادت ایشان صحه می‌گذاشتند.

آیت الله فاضلیان در بعد علمی سال‌های سال، زمانی به امر امام(ره) در ملایر حضور پیدا کردند و اقامه نماز جمعه قریب به ۳۰ سال را عهده دار بودند و با برپایی حوزه علمیه موجب شدند تا آن شهر شهیدان، شاهد حضور علمای بزرگوار، طلاب و فضلای انقلابی باشند.

الحق آیت الله فاضلیان مرد خدا بود چرا که سخن ایشان، انسان را به یاد خدا می انداخت و مجلس ایشان مجلس تقوا، ثواب، هدایت و نورانیت بود و تا اواخر عمر شریف خود نیز دست از تحقیق، مطالعه، تدریس و پژوهش نکشید.

مرحوم آیت الله فاضلیان از وفاداران به نظام، علاقه‌مندان به امام و دوستداران مقام معظم رهبری بود و با حضور چشمگیر و فعال خود در سنگرهای دفاع مقدس، محبوب قلوب رزمندگان عزیز از جمله سردار شهید حاج حسین همدانی بود.

این ضایعه اسفبار را ابتدا به مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی، بیت شریف خاصه استاد معظم حضرت حجت السلام والمسلمین حسن فاضلیان و همچنین حوزه های علمیه استان همدان و مردم شریف آن دیار تسلیت عرض می‌نماییم.

حال که تقدیر اینگونه رقم خورد که طبق وصیت خویش، در کنار مضجع نورانی ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) و در رواق فاطمةالزهرا مأوا بگیرد، امید است دعای آن مرد الهی در حق همگان به منصه اجابت برسد و از همه دلباختگان و شیفتگان روحانیت که با شنیدن خبر تاسف بار رحلت ایشان ابراز همدردی کردند نیز جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

نمایندگان طلاب و فضلای استان این ضایعه دردناک را به سوگ می‌نشیند و ارتحال این عالم ربانی را که مصداق حقیقی ثلمه در دین است را از پیشگاه الهی و خصوصا حضرت بقیة الله، طلب دلجویی و آرام بخشی می‌نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha