پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سید رضا فاضلیان

امام جمعه ملایر با تأکید بر اینکه آیت الله فاضلیان درحقیقت عمر شریف خود را وقف اسلام و اعتلای کلمه‌الله کرد، گفت: این شخصیت‌ها بر ما حجت هستند و فقط با تکیه بر حجت خداوند می‌توان مسیر کمال را طی کرد.

حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان ضمن تسلیت ارتحال عالم عامل آیت الله سید رضا فاضلیان، اظهار کرد: درگذشت این عالم عارف سلمه‌ای جبران‌ناپذیر است.

وی ادامه داد: ایشان برای اعتلای حوزه‌های علمیه و تربیت نسل جوان سرباز حضرت ولی‌عصر علیه‌السلام همه تلاش خود را به کار گرفت و عمرش را در این مسیر صرف کرد و شاگردان خوبی را تربیت کرد.

امام جمعه ملایر با تأکید بر اینکه آیت الله فاضلیان در حقیقت عمر شریف خود را وقف اسلام و اعتلای کلمه‌الله کرد، گفت: این شخصیت‌ها بر ما حجت هستند و فقط با تکیه بر حجت خداوند می‌توان مسیر کمال را طی کرد.

حجت‌الاسلام برقراری خاطرنشان کرد: آیت‌الله فاضلیان با سردار شهید همدانی ارتباطی بسیار صمیمی داشت.

وی افزود: ایشان در دوران قبل از انقلاب نیز به سبب فعالیت‌های سیاسی و تبلیغی علیه نظام ستم‌شاهی دو مرتبه توسط ساواک دستگیر و زندانی شد اما هرگز از مسیر انقلاب و اسلام کوتاه نیامد.

گفتنی است، آیت الله حاج سید رضا فاضلیان در سال ۱۳۰۷ هجری شمسی در محله شالبافان شهر همدان دیده به جهان گشود.

جدّ پدری ایشان آقا سید محمود فاضل بود که سلسله جلیل القدر فاضلیان به ایشان منسوب است و جد مادری اش آقا سید علی رضوی که ایشان نیز از علمای زمان خود بود. پدر بزرگوار ایشان مرحوم سید باقر است که جواز عمامه را از آیت‌الله نائینی و نیز آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی گرفته بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha