جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سیدرضا فاضلیان

حوزه/ نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه گفت: در جلسه ملاقات با حضرت آقا، آیت الله فاضلیان تلاش کرد خود را در محلی قرار دهد که چهره نورانی مقام معظم رهبری را زیارت کند و از این رو با صدای رسا از دیگران خواست و گفت "من را در جایی قرار دهید که چهره منور حضرت آقا را ببینم".

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی، در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان با تسلیت  ارتحال آیت الله سیدرضا فاضلیان، با بیان اینکه استان همدان، استاد اخلاق خود را از دست داد، اظهار داشت: نورانیت مجالس وعظ و خطابه ایشان زمینه ساز رشد و تعالی اخلاق، معنویت و خدا محوری جوانان و متدین بود. گریه‌های زیبا و معنوی او در نمازها لذتی بر جماعت می‌بخشید که وصف آن حالات به یاد ماندنی، هیچگاه قابل وصف نیست.

رئیس مجمع طلاب و فضلای همدانی با بیان اینکه آیت‌الله فاضلیان همچون مولای خود علی بن ابی طالب(ع) به دنبال حل مشکلات مردم بود، خاطرنشان کرد: تهجدهای به یاد ماندنی نیمه های شب آیت الله فاضلیان خصوصا در ایام تشرف به مشهد مقدس خاطراتی به یاد ماندنی از آن مرد خدایی در اذهان به یادگار گذاشته است.

وی با اشاره به مراسم تشییع این استاد اخلاق در حرم مقدس حضرت معصومه و تدفین در بارگاه مقدس امام رضا(ع)، مطرح کرد: نماز با شکوه بر پیکر پاک ایشان توسط آیت‌الله العظمی نوری همدانی و حضور مردم ولایتمدار همدانی و روحانیت معظم در قم و مشهد، نشان از جایگاه ویژه این عالم سترگ دارد.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با تاکید بر لزوم آشنایی نسل جوان و نسل‌های آینده با سیره و روش آیت الله فاضلیان، خاطر نشان کرد: گرچه پیکر ایشان به فضل الهی شایسته همجواری در مضجع شریف علی بن موسی رضا(ع) شد، اما خاطرات ایشان سینه به سینه در محافل و مجالس گفته و شنیده خواهد شد، تا آیندگان با اسوه قرار دادن این الگوی عملی در زندگی، سبک زندگی حقیقی اسلام ناب را برای خود انتخاب و رقم بزنند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با بیان اینکه احدی از آیت‌الله فاضلیان، کینه ورزی، غیبت، غرور و بدخواهی نسبت به دیگران ندیده است، گفت: ایشان هم به امام راحل علاقه وافری داشت و هم نسبت به مقام معظم رهبری؛ بارها محضر این دو بزرگوار را از نزدیک درک کرده بود و انسی شگفت آور در بین ایشان وجود داشت.

روایتی از دیدار با حضرت آقا

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب به آیت‌الله فاضلیان عنایت ویژه‌ای داشتند و همواره ایشان را مورد تفقد قرار می‌دادند، مطرح کرد: به یاد دارم در جلسه ملاقات با حضرت آقا، آیت الله فاضلیان تلاش کرد خود را در محلی قرار دهد که چهره نورانی مقام معظم رهبری را زیارت کند و از این رو با صدای رسا از دیگران خواست و گفت "من را در جایی قرار دهید که چهره منور حضرت آقا را ببینم".

رئیس مجمع طلاب و فضلای همدانی عنوان کرد: این مرد الهی که به امر امام خمینی(ره) از همدان به ملایر تشریف بردند و حدود سی و چهار سال امامت جمعه آن شهر را به عهده گرفت، قبل از آن نماز جمعه شهر همدان را بعد از آیت الله شهید مدنی عهده دار بودند.

ارتباط صمیمی با رزمندگان

وی به تشریح نقش آیت‌الله فاضلیان در دوران دفاع مقدس و ارتباط ایشان با رزمندگان پرداخت و ابراز داشت: ایشان اکثر رزمندگان لشکر انصار الحسین همدان(ع) از جمله شهید حاج حسین همدانی، شهید ترک، شهید چیت سازیان، شهیدان حجازی و بسیاری دیگر از سرداران و رزمندگان همدانی صیغه اخوت و برادری خوانده بود و با حضور در جبهه‌های نور علیه باطل، نقشی بسیار تاثیر گذاری در روحیه رزمندگان اسلام داشت.

نامه ای به محضر امام زمان(عج)

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه در پایان به خاطره‌ای از این استاد اخلاق و ارادتی که به حضرت حجت(عج) داشت پرداخت و گفت: به یاد دارم زمانی که به دعوت تربیت معلم شهید مقصودی در سال ۷۴ به همدان آمدم تا در مراسم شهید فتحی شقاقی که در مبارزه با صهیونیست ها و یهود به شهادت رسیده بود به عنوان سخنران شرکت کنم، در مسیر برگشت به قم، از سمت ملایر آمدم تا خدمت آیت‌الله فاضلیان نیز برسم.

وی ادامه داد: در ملاقات با آیت الله فاضلیان، ایشان در منزل در حال گریه و ناراحتی بودند و زمانی که بنده علت این اتفاق را جویا شدم، فرمودند: "بنده متوسل به امام زمان شده‌ام و عریضه‌ای برای ایشان نوشته‌ام که چرا یک کودک ۶ ساله از ما می‌پرسد، مگر ما امام زمان نداریم؟ چرا امام زمان از یهودی‌ها انتقام نمی‌گیرد؟ و لذا بنده هم نامه ای نوشتم و مترصد هستم تا خبر به درک واصل شدن یکی از سران اسرائیل را بشنوم و قلبم آرام شود.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با بیان اینکه کمتر از دو هفته پس از این دیدار خبر ترور اسحاق رابین و به درک واصل شدن او اعلام شد، گفت: در دیداری که بعد از این اتفاق خدمت آیت الله فاضلیان رسیدم، با شکرگزاری از درگاه الهی، این اتفاق را انتقام حضرت حجت(ع) از صهیونیست ها دانستند که مایه آرام شدن دل‌ها بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha