جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلال رضوی مهر - مشاور رئیس سازمان اوقاف

حوزه / رئیس مجمع طلاب و فضلای همدان، مردمسالاری دینی زا خروجی غدیر دانست و گفت: این عید تنها به تشیع و یا اسلام تعلق ندارد، بلکه به همه مخلوقات الهی تعلق دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی رئیس مجمع طلاب و فضلای همدان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، عید غدیر را عید شکوه، بندگی و تواضع دانست و اظهار داشت: این عید بزرگ را باید به فرزند برومندش که امروز در بلندای قله دیدبانی اسلام ناب قرار دارد تبریک بگوییم.

وی با تاکید بر اینکه غدیر اوج مهربانی‌های غافله بشریت است، گفت: این عید تنها به تشیع و یا اسلام تعلق ندارد، بلکه همانند همان پیمانی که همه بندگان در روز الست با پروردگار بسته‌اند، به همه مخلوقات الهی تعلق دارد.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه افزود: غدیر موجب شد تا دل‌های انسان‌ها بی کدورت با یکدیگر متحد شوند و به وسعت طول تاریخ، خوبی‌ها، مهربانی‌ها و کمک‌های مومنانه نشر داده شود.

وی با بیان اینکه اهل غدیر همان مومنانی هستند که خداوند در قران آنها را با عبارت "یا ایها الذین امنوا" مخاطب قرار داده است، مطرح کرد: در این عید بزرگ کشورهای اسلامی باید با ارسال سفیرانی خصلت‌های دائمی آن را در مقابل دیدگان جهانیان به نمایش بگذارند.

رئیس مجمع طلاب و فضلای همدانی، ولایت فقیه را در امتداد غدیر عنوان کرد و گفت: امروز غدیر، حکومت مردم سالار دینی را رقم زده است که در مقابل خودخواهی‌های استکبار، صهیونیسم و دولت‌های زر، زور و تزویر تمام عیار مقاومت نموده و یک دوره ۴۰ ساله از عصر غیبت را پشت سر گذاشته است.

وی با بیان اینکه مبلغان غدیرشناس باید از طرق مختلف به تبلیغ این واقعه حقیقی، عقیدتی و تاریخی بپردازند، ابراز کرد: غدیر عیدی است که کوه، دشت و آسمان‌ها و زمین به آن می‌بالند و لذا آن را باید روز اجتماعات بزرگ مسلمانان دانست.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر تصریح کرد: واقعه غدیر از بزرگترین وقایع تاریخی پس از بعثت پیامبر(ص) است که در امتداد بعثت در طول تاریخ، نقش آفرینی کرده است.

وی با تاکید بر اهمیت ترویج غدیر در جامعه، خاطر نشان کرد: غدیر یک راز الهی است که با مرور زمان، راز و رمزهای آن که با عقلانیت و فطرت جوامع بشری هموار است، مفهوم گشایی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha